سالانه سه هزار نفر در اثر سوختگی جان خود را از دست می‌دهند

۷فروردین ۱۳،
ممتاز نیوز: طبق آمار سالانه حدود ۱۵ هزار نفر در اثر سوختگی در بیمارستانها بستری می شوند و سه هزار نفر در اثر این عامل فوت می‌کنند

دکتر مبین جراح پلاستیک و سوختگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در موضوع سوختگی یکی از مشکلات ما اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی است فقدان صدمات سوختگی در کشور ما هنوز بسیار بالاست به طوری که طبق آمار حدود ۲۰۰ هزار نفر سالانه به درمانگاه های سوختگی ، ۱۵ هزار بستری و ۳ هزار فوتی در اثر سوختگی گزارش می‌شود.
وی با اشاره به این که بیشتر بیماران سوختگی را کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال می باشند گفت: سوختگی دو سبب دارد یکی بی احتیاطی و دیگری استفاده از وسایلی که استاندارد های لازم را ندارند.
مبین ادامه داد: بیشتر سبب سوختگی در کودکان به خاطر بی احتیاطی و عمدتا در آشپزخانه اتفاق می‌افتد همچنین بیشترین آسیب سوختگی در زنان و کودکان در منازل و برای مردان در محیط کار ایجاد می‌شود باید توجه داشته که دومین اتفاق شغلی منجر به فوت مربوط به حوادث الکتریکی است که به طور متوسط هر روز ۲ نفر در اثر حوادث الکتریکی جان خود را از دست می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما کودکانو نوجوانان می باشند و بیشترین تاثیر بر روی آنها را توسط والدین می‌تواند صورت گیر بنابراین نقش والدین در کاهش آسیب و دور کردن وسایل آسیب زا بسیار مهم اس و نباید از آن غافل شد.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.