سالانه چند نفر در جهان با اختلالات ژنتیکی به دنیا می آیند؟

پنجشنبه ۱ تیر – ۰۱:۳۲:۵۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- هر سال بیش از ۴ میلیون کودک در جهان با اختلالات ژنتیکی متولد می شوند که تالاسمی یکی از انواع مهم این گونه اختلالات است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، فوق تخصص خون کودکان ضمن بیان این مطلب گفت: تالاسمی نوعی کم خونی ارثی است بصورت صفت مطلوب از والدین به فرزندان منتقل می شود .
مجید نادری افزود: بر همین اساس تخمین زده می شود که در ایران حدود   ۴/۱ تا ۸/۲ میلیون نفر ناقل ژن تالاسمی در جامعه هستند و یک بیمار تالاسمی در طول زندگی خود نیاز به دریافت خون دارد.
وی تصریح کرد: به طور معمول یک بیمار تالاسمی (ماژور) هر  ۳ تا ۴ هفته یک بار نیاز به دریافت ۱۵ تا ۲۰ سی سی به ازاء هر کیلوگرم وزن بدن خون دارد.
نادری در خصوص علائم این بیماری گفت: علائم این بیماری می تواند بصورت کم خونی شدید، زردی خفیف، اختلال در رشد، بزرگی کبد و طحال بروز کند.
وی همچنین در خصوص تشخیصی تالاسمی گفت: تشخیص تالاسمی با آزمایش خون از روی شکل ظاهری گلبولهای قرمز و اندازه گیری میزان و نوع هموگلوبین انجام می شود.
وی با بیان این مطلب که فقط با انجام آزمایش خون می توانید از ناقل بودن خود آگاه شوید، گفت: مراحل انجام آزمایش های تالاسمی هنگام ازدواج مهمترین راه پیشگیری از بروز بیماری تالاسمی است.
گفتنی است : ۲۵ خرداد ماه مصادف با ۱۴ ژوئن روز اهداء خون نامگذاری شده است

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۱۱۳۳۲۵۷۱۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.