سالانه ۱۷ میلیون تن سنگ آهن از کشور صادر می شود

۲۴م اسفند ،

رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: سالانه حدود ۱۷ میلیون تن سنگ آهن از کشور صادر می شود که این خام فروشی باید متوقف شود.

به گزارش Consbank، به نقل از شاتا «محمد رجایی»  با بیان اینکه خام فروشی سنگ آهن بر خلاف مصالح ملی است و انجمن تولید کنندگان فولاد با اصل صادرات این ماده معدنی مخالف است افزود: برخی از صادرکنندگان سنگ آهن این موضوع را مطرح می کنند که صادرات این ماده معدنی با عیار پایین صورت می گیرد، که این امر خلاف واقع است.

وی گفت : این صادرکنندگان باید به این سوال پاسخ دهند که چرا سنگ آهن کم عیار ایران برای فولاد سازان چینی با بعد مسافت زیاد همچنان دارای ارزش اقتصادی است و اما فولادسازان داخلی از آن نصیبی ندارند.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران صنعت فولاد انتظار دارند تا دولت به عنوان حاکمیت تکلیف صادرات و قیمت سنگ آهن را روشن سازد افزود: دولت باید با توجه به مشکل صنعت فولاد و مصالح ملی دست به این اقدام بزند تا خام فروشی این ماده معدنی متوقف شود و صنعت فولاد جان تازه ای بگیرد.

رجایی در بخش دیگری از سخنانش اتکا به توانمندی متخصصان داخلی را در صنعت فولاد عاملی موثر برای مقابله با تحریم دانست و گفت: بومی سازی در صنعت فولاد را باید به عنوان اولویت اول مد نظر قرار داد.

وی در پایان با بیان اینکه صنعت فولاد با بها دادن به توانمندی های متخصصان داخلی در زمینه بومی سازی موفق عمل کرده است گفت: بخشی از مشکلات صنعت فولاد ریشه در تحریم ها داشت که امروز این صنعت با اتکا به توان داخلی بر تحریم ها غلبه کرده است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.