سالانه ۲۰هزار کشته در تصادفات رانندگی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سالانه 20هزار کشته در تصادفات رانندگی

سالانه ۲۰هزار کشته در تصادفات رانندگی

ممتازنیوز: معاون ترافیک شهردار تهران همزمان با ۱۷ نوامبر برابر ۲۶ آبان که «روز جهانی قربانیان تصادفات جاده‌ای (رانندگی)» نام گرفته، گفت: متاسفانه هر ساله تصادفات رانندگی جان حدود ۲۰ هزار نفر را در سراسر کشورمان می‌گیرد که حدود یک هزار نفر از این تعداد سهم تهران است.

به گزارش ممتازنیوز، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: تعداد مجروحان و مصدومان تصادفات رانندگی حدود ۲۰ برابر تعداد کشته‌هاست که به این ترتیب از مجموع حدود ۴۰۰ هزار نفری که هر ساله بر اثر تصادفات رانندگی در کشور آسیب می‌بینند، حدود ۲۰ هزار نفر سهم تهران است.
وی با اشاره به این که خانواده‌های بسیاری به دلیل تصادفات رانندگی داغدار شده و کودکان بی‌شماری نیز پدران خود را در تصادف از دست می‌دهند، اظهار کرد: این افراد با از دست دادن تنها نان آور خانواده به ورطه فقر و انواع آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن می‌افتند.
به گزارش ایسنا، معاون شهردار تهران با بیان این که ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ میلادی تحت عنوان «دهه اقدام برای ایمنی راه‌ها» نامگذاری شده، تصریح کرد: در این ارتباط ایمن‌سازی شبکه معابر تهران در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد و با جدیت دنبال می-شود.
وی با تاکید بر این که هدف مدیریت شهری رسیدن به روزی است که یک هزار کشته سالانه تصادفات رانندگی در تهران به صفر برسد، گفت: علاوه بر ایمن‌سازی معابر برای سواره‌ها، نسبت به بهبود ایمنی عابران پیاده و دوچرخه‌سواران نیز اقدام شده که از جمله می‌توان توسعه پل‌های عابر پیاده، اجرای جزایر ایمنی و توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری را نام برد.
تشکری هاشمی ممانعت از سرعت غیرمجاز، الزام به استفاده از کمربند ایمنی و عدم استفاده از تلفن همراه که میزان تصادفات ناشی از این وسیله در حال افزایش است را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهر انسان محور، شهری است که تامین ایمنی عموم شهروندان، از جمله عابران پیاده در آن حرف اول را می‌زند.
معاون شهردار تهران در پایان ذکر این که متاسفانه نیمی از کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در تهران را عابران پیاده و یک چهارم آنها را نیز راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۵ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی در تهران عابر پیاده و موتورسوار هستند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.