سالانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون کودک مورد “سوء رفتار” واقع می شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش های جهانی نشان می دهند که تعداد بسیاری از کودکان دنیا در شرایط نامناسب زندگی به سر می برند و سالانه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون کودک، مورد سوء رفتار و خشونت واقع می شوند.

محمد مهدی رضائی منش، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان از جمله آسیب پذیرترین اشخاص در سراسر دنیا می باشند که متأسفانه در بسیاری از موارد سلامتی آنها مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی تصریح کرد: سلامتی کودکان تنها به سبب بیماری و عفونت تهدید نمی شود، بلکه بعضی از رفتارهای خشونت آمیز نیز می تواند سلامتی کودکان را دچار تهدید کند.

رضائی منش با بیان اینکه رفتارهای نامناسب و خشونت آمیز علیه کودکان در بسیاری از مناطق دنیا ملاحظه می گردد، تأکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهند که تعداد بسیاری از کودکان در دنیا در شرایط نامناسب زندگی به سر می برند و سالانه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون کودک، مورد سوء رفتار و خشونت واقع می شوند که این آمار بسیار بالا و نگران کننده است.

وی یادآور شد: مرگ، آسیب های عمیق بر سلامت جسمی و روانی از جمله نتایج رفتارهای خشونت آمیز بر علیه کودکان است.

رضایی منش خاطرنشان کرد: استفاده عمدی از زور و قدرت فیزیکی علیه کودکان که منجر به جراحت، مرگ یا آسیب روانی، سوء تکامل و محرومیت می گردد، در کشورهای صنعتی و به اصطلاح پیشرفته نیز به وفور ملاحظه می گردد./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.