سالانه ۶۳ هزار هکتار جنگل از بین می رود/ مصادف با اشکهای زاگرس هستیم!

۲۹ آبان ،
ممتاز نیوز :استاد دانشگاه و فعال برجسته محیط زیست گفت: سالانه ۶۳ هزار هکتار از جنگلهای زاگرس و شمال از بین می رود.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ مجید مخدوم ظهر پنجشنبه در همایش ملی حقوق محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس با اشاره به اینکه برنامه ریزی و توجه به حقوق محیط زیست کمک می کند تا به توسعه پایدار برسیم، اظهار داشت: در صورتی به توسعه پایدار می رسیم که محیط زیست سالم، بازده اقتصادی و رفاه و عدالت اجتماعی محقق شود.

وی با بیان اینکه در صورتیکه توسعه پایدار محقق شود از اشکها و لبخندهای زاگرس تنها لبخندها باقی می ماند، گفت: امروز ما مصادف با اشکهای زاگرس هستیم.

این استاد دانشگاه و فعال محیط زیست با اشاره به اینکه برای برنامه ریزی محیط زیست و آمایش سرزمین هنوز هم دیر نشده است، افزود: اگر همت باشد ما می توانیم نه تنها اشکهای زاگرس بلکه اشکهای محیط زیست کشور را به لبخند تبدیل کنیم.

مخدوم تصریح کرد: اگر تنگ نظری ها را کنار بگذاریم و همدل و همیار باشیم، می توانیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم.وی با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست زاگرس نباید منتظر دولت ماند، یادآور شد: تشکلها و سازمانهای مردم نهاد باید برای نجات زاگرس تلاش کنند.

استاد دانشگاه و فعال محیط زیست با تاکید بر اینکه کشورهای دیگر با کمک سازمانهای مردم نهاد توانسته اند محیط زیست خود را سالم نگه دارند، اظهار داشت: دولت بودجه محدودی برای این کارها دارد و این مردم می باشند که می توانند زاگرس را نجات دهند.

مخدوم با بیان اینکه اگر مردم، زاگرس و ارزشهای محیط زیست را باور کنند مسائل و مشکلات حل می گردد، ادامه داد: دولتمردان برای حراست از محیط زیست برنامه هایی دارند اما بروکراسی نمی گذارد این برنامه ها اجرا شوند.وی با بیان اینکه امروز هم می گردد زاگرس را نجات داد و و حقوق محیط زیست را داشت، یادآور شد: اشکهای زاگرس می تواند تبدیل به لبخند شود.

این استاد دانشگاه و فعال محیط زیست با اشاره به اینکه سالانه ۶۳ هزار هکتار از جنگلهای زاگرس و شمال از بین می رود، تصریح کرد: مهمترین عامل این تخریبها حرص و آز مردم و  نه نیاز آنها است.مخدوم با بیان اینکه طمع بعضی اشخاص وضعیت جنگلها و محیط زیست ما را به اینجا کشیده است، یادآور شد: قناعت پیشگی مردم یک راه حل برای کاهش تخریبهای محیط زیست است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.