سالانه۱میلیون قطعه اسکناس امحاء می گردد

۲۶ام بهمن ،

بینا- امحاء سالانه اسکناس در کشور براساس مشکلات نوع استاندارد و میزان کثیفی اسکناس های در حال گردش در کشور اجرا می گردد.
به گزارش بینا، احمدی دبیرکل بانک مرکزی بهممتازنیوز، گفت: در سال مجموعا بین ۷۰۰ تا ۱ میلیون قطعه و حتی در بعضی موارد بالغ بر ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه اسکناس توسط بانک مرکزی با توجه به شرایط اعلام شده، امحاء می گردد.
وی تصریح کرد: سال قبل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه اسکناس توسط بانک مرکزی امحاء شده است.
احمدی در خصوص میزان رقم انتشار یافتن اسکناس در کشور گفت: به هر میزان که اسکناس امحاء شود، به همان رقم اسکناس در کشور توسط بانک مرکزی چاپ و توزیع می گردد.
براین اساس؛ میزان انتشار یافتن اسکناس بالغ بر رقم ۱ میلیارد قطعه و در بعضی موارد به سبب افزایش میزان مصرف اسکناس در کشور به ویژه در ماه های شهریور و اسفند این رقم به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون قطعه می رسد.

ایران چک های ۵۰ هزار تومانی
دبیرکل بانک مرکزی در ادامه گفتگو در مورد آخرین وضعیت انتشار یافتن یا حذف ایران چک های ۵۰ هزار تومانی، گفت: بانک مرکزی منتظر ارائه مجوز از نهادهای ذیربط برای ادامه انتشار یافتن تازه ایران چک های ۵۰ هزار تومانی در سال آینده و یا حذف آن است.
وی در خصوص رقم کاهش میزان اسکناس در کشور با توجه به وجود ایران چک های ۵۰ هزار تومانی و ۱۰۰ هزار تومانی اظهار داشت: در مقابل هر قطعه ایران چک ۵۰ هزار تومانی، ۵ قطعه اسکناس درشت وجود دارد.
این رقم در خصوص ایران چک های ۱۰۰ هزار تومانی از نظر حجم اسکناس بالغ بر ۱۰ قطعه اسکناس درشت است که به طبع وجود ایران چک های ۵۰ هزار تومانی و ۱۰۰ هزار تومانی نقش مهمی در کاهش هزینه های چاپ اسکناس های درشت در کشور دارد، ضمن آنکه حمل و نقل آنها راحت تر از اسکناس است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.