سالمندان وزن اجسام را سنگین‌تر تصور می‌کنند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

افراد مسن توانایی کمتری در تشخیص وزن اشیا نسبت iبه اشخاص جوان‌تر دارند.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از نشریه plos one‌ ، محققان دانشگاه ایالتی واکوتای شمالی و دانشگاه کنتاکی غرب با بررسی دو گروه سنی از اشخاص ۱۸ تا ۳۱ ساله و اشخاص ۶۴ تا ۷۸ ساله جهت تخمین میزان وزن دو وزنه توسط بلند کردن آنها دریافتند که اشخاص مسن اغلب وزن اشیایی که بلند می‌کنند را سنگین‌تر از آنچه می باشند تصور می‌کنند.

نتایج حاصل از این گزارش تفسیری با ملاحظات بیشتر افزود: تشخیص وزن و نسبت سنگینی دو وزنه نسبت iبه هم توسط اشخاص مسن iبه مراتب بسیار دورتر از جواب واقعی آنها نسبت iبه اشخاص جوان بوده که نتایج این آزمون می‌تواند برای ارزیابی اثرات پیری بر مغز مفید باشد.

براساس این گزارش تفسیری محققان افزودند: مطالعات پیشی نیز نشان داده‌اند که پیری اغلب با کاهش توده عضلانی و در نتیجه کاهش توانایی و قدرت همراه است که این پدیده با مشکل‌تر ساختن بلند کردن اجسام می‌تواند دلیلی برای تصور اشتباه اشخاص مسن در وسایلی که از زمین بلند می‌کنند باشد.

به گفته محققان، این مطالعه توانایی شرکت‌کنندگان جوان و سالمند را نسبت iبه دقت قضاوت از وزن دو جسم iبه صورت پی در پی ارزیابی کرده است. / ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.