سالهای دور از خانه ولاسکو را برای رفتن هوایی کرد /خولیو قرار است منجی سرزمین نقره شود؟

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > والیبال – رایزنی ها برای بازگشت ولاسکو به کشورش آغاز شده و حتی مسئولان فدراسیون والیبال ایران گزینه هایی را برای جانشینی او مشخص کرده اند.

به گزارش ممتاز؛انگار کروش تنها سرمربی رفتنی نیست.خولیو ولاسکو هم هوای برگشت به خانه به سرش زده.هرچند کروش به خاطر نارضایتی بعداز جام جهانی می رود،اما ولاسکو را پیشنهادی وسوسه انگیزهوایی کرده؛آن هم کار در کشورش. رویایی که نمی خواهد در حسرتش بماند.او که ۳۵ سال پیش از آرژانتین به ایتالیا کوچ کرد،هیچ وقت فرصت کار برای وطن خودش را نداشته.به همین دلیل هم هست که حالا نمی خواهد این فرصت را از دست بدهد تا شاید دلتنگی،نفس کشیدن در وطن و به قول خودش دوری ۳۵ اش جبران شود.پیرمرد ۶۲ ساله که انگاربرنامه بازنشستگی اش را چیده ، بدش نمی آید پرونده مربیگری اش را در آرژانتین ببندد.حالا هم بهترین فرصت است تا رویایش رنگ واقعیت بگیرد.

قصه از آنجا شروع شد که مدتی پیش مردم و رئیس جمهور آرژانتین از رئیس فدراسیون والیبال شان خواستند تا والیبال این کشور را نجات دهد.آن هم با حضور خولیو ولاسکو . فدراسیون والیبال آرژانتین که انگار مترصد این فرصت بود، بدون معطلی  نامه ای به  ایران داد تا با حضور ولاسکو در تیم ملی آنها موافقت کند اتفاقی که با واکنش مستقیم و قابل پیش بینی ایرانی ها روبرو شد:«نه». با این حال  
آرژانتینی ها نا امید نشدند.رئیس فدراسیون والیبال آرژانتین دوباره  از همتایش ؛داورزنی خواست با رفتن ولاسکو برای نجات والیبال آنها موافقت کند که داورزنی هم این قول را به آنها داده:« بررسی می کنم.»با این چراغ سبز خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ۲۵ بهمن ماه به تهران می آید تا هم دربارهٔ این مسائل با فدراسیونی ها آخرین چانه زنی هایش را انجام دهد ، هم برنامه های تیم ملی را هماهنگ کند  و البته بازیهای لیگ را هم از نزدیک تماشا کند.

البته چیزی که مشخص است این است که ایرانی ها به این راحتی قید ولاسکو را نمی زنند و برای جدا شدن او شرط دارند. امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال که ازاین قضیه حسابی دمق است می گوید:«فدراسیون به آرژانتینی ها قول داده این مساله را بررسی کند و البته به شرطی رضایت می دهد که  با مربی خوبی  برای جانشینی اوبه توافق برسد.» او تنها دلیل ولاسکو برای برگشت را به برآورده شدن آرزویش می داند:«یکی از بزرگترین آرزوهای ولاسکو برگشت به آرژانتین  و ادا دین به کشورش است.مساله ای که در سه سالی که ولاسکو سرمربی تیم ملی است بارها از زبانش شنیده ام  .او معتقد است این یک شانس است و باید از آن استفاده کند. چرا که شاید هیچ وقت دیگر شانس در خانه اش را نزند و در حسرت مربیگری تیم ملی کشورش بماند.»

به خاطر همین ۱۱ روز دیگر خودش را به تهران می رساند تا همه حرفهایش را با داورزنی بزند. البته کارهای تیم ملی را هم انجام دهد.خوش خبر معتقد است نمی شود مربی را به زور نگهداشت:«مربی باید برای کار در تیمی انگیزه داشته باشد. اگر دلش نباشد و نخواهد نمی توان طبق چارچوب قرارداد او را نگهداشت. فایده ندارد.» فدراسیونی ها به خاطر همین دست بکار شده اند تا جانشین ولاسکو را انتخاب کنند:«آقای داورزنی رایزنی ها را با هماهنگی ولاسکو  شروع کرده  . اما کسی جانشین ولاسکو می شود که بتواند کار او را ادامه دهد. اسم بزرگی داشته باشد و شخصیتی محکم.مرد بزرگی که بچه ها قبولش داشته باشند .آن وقت ولاسکو همه اطلاعات کافی و کامل دربارهٔ بچه ها را به او می دهد.»

او احتمال سرمربیگری سیچلو را رد می کند:«به طورحتم سرمربی  تیم ملی به خوان سچلو نمی رسد.مربیانی مثل آناستازی،پرندی و… در لیست فدراسیون هستند.» سرپرست تیم ملی  شرایط والیبال ایران را بهتر از سه سال قبل برای انتخاب مربی بزرگ می داند:«حالا شرایط خیلی بهتر است.ولاسکو هم این را می گوید.او معتقد است والیبال ایران حالا راهش را پیدا کرده است. شاید سه،چهار سال بعد به خاطر پشتوانه ضعیف به مشگل بخوریم اما حالا نه.بازیکنان بزرگ شده اند و تفکراتشان هم . او ایمان دارد که حالا بازیکنان همان طور که می خواسته تغییر کرده اند وآمادگی تغییرات تاکتیک و تکتیک را دارند.»

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.