سالی پرتلاطم برای بازار مسکن

۱۹م اسفند ،

به گزارش نوساز، مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، عملکرد بازار مسکن در سال ۹۱ را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: سال ۹۱ برای متقاضیان مسکن بسیار پرتلاطم بود.
وی ادامه داد: اوایل سال ۹۱ به ثبات نسبی در قیمت مسکن رسیدیم و روند خرید و فروش در این بازار بسیار خوب بود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک، با بیان اینکه در نیمه اول سال ۹۱ نوسانات در بازار مسکن آغاز شد، افزود: نوسان بازار ارزی زمینه را برای جهش قیمتی بازار مسکن فراهم کرد.
خسروی در ادامه تصریح کرد: میزان خرید و فروش مسکن در ماه های دی، بهمن، اسفند سال ۹۰ روزانه ۱۵ هزار قرارداد بود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در ادامه یادآور شد: میزان خرید و فروش مسکن سال ۹۱ در ماه های دی، بهمن، اسفند روزانه بین ۸ تا ۹ هزار واحد مسکونی بوده است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در ادامه اظهار داشت: مشاوران املاک در افزایش قیمت بی تاثیر می باشند، زیرا کاهش قیمت مسکن میزان خرید و فروش آنها افزایش در نتیجه به سود آنها خواهد بود.
خسروی در ادامه توضیح داد: بسیاری از فروشنده ها مسکن از فروش واحدهای خود صرفنظر نکرده و همین امر سبب ایجاد نوسان در بازار شده است.

قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: وجود کد رهگیری در معاملات زمینه را برای افزایش امنیت و شفاف‌سازی اطلاعات فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از معاملات در شهرستان بدون کد رهگیری انجام می گردد افزود: عدم وجود کد رهگیری در معاملات سبب ایجاد خطر برای خریدار می‌شود که همین امر پیگرد قانونی دارد.

خسروی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از متقاضیان مسکن در هنگام خرید یا فروش باید به پروانه کسب مشاور املاک دقت کنند و تنها صاحب کسب پروانه و مشاور آن حق امضا برای عقد قرارداد دارد.

رئیس اتحادیه مشاور املاک در ادامه اظهار داشت: تمامی خریداران با فروشندگان باید حق و حقوق فردی خود را بدانند و بدون وجود پروانه اشتغال و کد رهگیری حق عقد قرارداد ندارند.

وی با اشاره به اینکه اعضای صنف مشاوران املاک پاک‌ترین اشخاص در میان سایر اتحادیه‌ها می باشند افزود: ۹۹٫۵ درصد از اعضای اتحادیه مشاوران املاک با صداقت و درستکاری قرارداد می‌بندند.

خسروی در ادامه تصریح کرد: روزانه ۱۵ هزار عقد قرارداد در میان مشاوران املاک صورت می‌گیرد در صورتی که یک درصد از آن‌ها مشکل داشته باشد، روزانه باید ۱۵۰۰ مراجعه کننده به اتحادیه داشته باشیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه اظهار داشت: هیچ مشاور املاک حق ندارد بعد از اتمام عقد قرارداد، قرارداد را نزد خود نگه‌ دارد.

وی در ادامه یادآور شد: مشاوران املاک هیچ سمتی بعد از امضای عقد قرار داد ندارند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.