سالی پررونق برای تئاتر برادوی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

میزان فروش نمایش های اجرا شده در تئاتر برادوی در سال ۲۰۲۴ با رشدی قابل توجه همراه بود تا جایی که یازده نمایش پرفروش سال بالاتر از یک میلیون دلار فروش داشتند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین حضور ستارگان نام آشنای سینما و تئاتر در نمایش های امسال ، علاقمندان را واداشت تا به طور متوسط و در مقایسه با سال قبل بهای بیشتری برای تهیه بلیت نمایش ها بپردازند.امسال قیمت بلیت تئاتر در برادوی از ۳ دلار آغاز می شد و تا ۱۱۲ دلار هم می رسید.

پرفروش ترین نمایش سال ۲۰۲۴ برادوی ، نسخه ای تازه از نمایش “شیرشاه” بود که در نهایت ۲/۲۰۶/۳۷۹ دلار فروخت.نمایش “شوم” هم با فروشی معادل ۲/۱۵۳/۰۸۰ به اجرای خود پایان داد.فروش بالای دو میلیون دلاری دو نمایش یاد شده در دورانی که متوسط بهای بلیت تئاتر روند صعودی داشته از سوی تحلیل گران نشانه اقبال عمومی به تئاتر ارزیابی شده است.

سومین نمایش پرفروش سال اجرای تازه ای از نمایشنامه ” کتاب مورمون” نوشته یوجین اونیل بود که ۱/۹۶۲/۹۳۲دلار فروخت و به پرفروش ترین اجرا از نمایشنامه های اونیل تاکنون بدل شد.اجرای همزمان دو نمایشنامه شکسپیر ، یعنی “شب دوازدهم ” و ” ریچارد سوم” نیز از دیگر نمایش های پرفروش سالی که گذشت بود.این نمایش با بلیت ۲۵ دلاری نزدیک به یک میلیون دلار فروش داشت.

نمایش موزیکال ” مرد عنکبوتی : تاریکی را روشن کن” با فروشی معادل ۱/۲۱۳/۱۲۵ میلیون دلار به کار خود پایان داد و پرفروش ترین نمایش موزیکال سال شد.نمایش ” آنی” هم که روز پنجم ژانویه به اجرای خود پایان می دهد ،تا کنون ۱/۰۳۷/۸۰۰میلیون دلار فروخته است.

دیگر نمایش های پرفروش سال عبارتند از : ماتیلدا با فروش ۱/۲۷۶/۵۰۹دلار ، چکمه های شیطان با فروش ۱/۲۷۲/۷۱۹ دلار ، موتاون با فروش ۱/۴۰۷/۰۳۵دلار و اجرایی تازه از ” شبح اپرا” که ۱/۰۰۵/۷۰۹دلار فروخت.

نمایش “خیانت” که دنیل کریگ بازیگر نقش جیمز باند را در میان بازیگران خود دارد ،۱/۲۷۶/۱۴۳ فروش داشت.بیلی کریستال کمدین کهنه کار سینما هم با حضور در نمایش ” هفتصد یکشنبه ” سبب فروش ۱/۰۶۴/۵۴۶ دلاری این نمایش شد.

در مجموع میزان فروش تماشاخانه های برادوی نیویورک در سال ۲۰۲۴ به رقمی بالغ بر ۲۷/۵ میلیون دلاربرای ۳۰ نمایش رسید.با توجه به آمار و ارقام در مجموع ۲۴۴/۱۱ نفر از نمایش های امسال برادوی دیدن کرده اند.این میزان در هفته آخر سال ۲۰۲۴ با توجه به حضور پرشمار توریست ها در نیویورک و سنت تماشای تئاتر در روز های کریسمس باز هم فراتر خواهد رفت.

انتهای پیام / الف
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.