سال آینده شاهد گشایش در عرصه مشکلات کشور خواهیم بود

با تدبیر دولت و همراهی مجلس،

ایران > دولت– ممتازنیوز:
جمعی از نمایندگان استان اصفهان در نخستین نشست مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رییس جمهور با تصریح به وجود مشکلات در کشور، نسبت به حل این مشکلات با تدبیر دولت ابراز امیدواری کرده و از دیپلماسی دولت به خصوص در عرصه مذاکرات هسته‌ای اعلام حمایت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران دکتر حسن روحانی دوشنبه ۲۹ مهر در دیدار مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اظهار داشت: استان اصفهان علیرغم وجود مشکلات به لطف خدا دارای ظرفیت‌های فراوانی است که مردم سخت‌کوش، تلاش‌گر، ایثارگر و جوانان تحصیل‌کرده و علاقه مند به خدمت، از ضروری‌ترین این ظرفیت‌ها می باشند.

دکتر روحانی تصریح کرد: اصفهان در عین حال که از قطب های ضروری صنعتی کشور است، از پتانسیل‌های ضروری گردشگری و آثار تاریخی و دیدنی بی‌نظیری نه تنها در سطح کشور، بلکه بعضا در سطح جهانی برخوردار است و با وجود مسائل ناشی از خشکسالی، در عرصه کشاورزی نیز یکی از استان‌های پیشتاز کشور به شمار می‌رود.

رییس جمهور بسیاری از مشکلات کشور را ناشی از کم توجهی به ضرورت تصمیم گیری های عالمانه و عمیق در عرصه های مدیریتی دانست و گفت: ایران با مشکلاتی نظیر کم آبی زاینده‌رود، دریاچه ارومیه، رود کارون، دریاچه هامون، پایین رفتن سطح آب در کلیه چاه‌های کشور، افزایش شوری نسبی زمین و آب به سبب عدم به کارگیری یک نگاه عالمانه و کارشناسانه جامع به مسئله آب روبه‌روست که دولت «تدبیر و امید» تمهیداتی را برای حل مشکلات در این عرصه اندیشیده و به تدریج آنها را به مورد اجرا خواهد گذاشت.

دکتر روحانی اضافه کرد: مسئله آب زاینده‌رود، از یک سو ریشه در خشکسالی معمول در کشور و از سوی دیگر ریشه در نحوه نگرش به مسائل ملی و کلان در عرصه آب به عنوان یکی از ضروری‌ترین معضلات جهان در قرن حاضر و قرون آینده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و ضرورت تدبیر در نحوه مصرف منابع درآمدی، ابراز امیدواری کرد که با وجود عزم و اراده ملی در حل مشکلات و با توجه به پشتیبانی ارزشمند و اعتماد مقام معظم رهبری به دیپلماسی دولت، گشایش در عرصه‌های گوناگون کشور قابل پیش‌بینی است.
دکتر روحانی با اشاره به پیشرفت‌های مناسبی که پس از استقرار دولت در شناسایی مشکلات اساسی حاصل شده و قدم‌های صحیح و مثبتی که با تلاش شبانه روزی و درایت گروه مذاکره‌کننده برداشته شده است، اظهار داشت: امیدوارم در سال جاری و خصوصا در سال با تنظیم بودجه‌ای منطقی، متوازن و واقعی، به کمک نمایندگان محترم مجلس، در حل بسیاری از مشکلات توفیق حاصل شود.
رییس جمهور افزود: این امر افق‌های تازهی را در عرصه پشتیبانی دولت از فعالیت‌های عمرانی مورد نیاز مناطق مختلف کشور پیش چشم می‌گشاید و سببات رفع مشکلات مردم را بیش از پیش فراهم می‌نماید.

دکتر روحانی اظهار داشت: همه فعالیت‌های دولت بدون نقص نیست، اما وقتی حجم بدهی‌های دولت قبل به بانک‌ها و بخش‌های خصوصی و پیمانکاران بر اساس بررسی های مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است، باید برای همراهی با دولت در حل مشکلات پیشگام بود و زمینه‌های حل مشکلات را در حد مقدور فراهم نمود.

در این جلسه که نخستین نشست از سلسله دیدارهای رییس جمهور با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، نمایندگان شهرستان های شهرضا، نجف‌آباد، مبارکه، لنجان، سمیرم، گلپایگان، شاهین‌شهر، فریدن، نایین، نطنز، اصفهان، اردستان، فلاورجان، کاشان و ارامنه جنوب کشور، مطالبی از مشکلات حوزه انتخابیه و بعضا بعضی از مسائل عمومی کشور را با رییس‌جمهور مطرح ساختند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.