سال آینده کسی در شواری اسلامی روستاها ثبت نام نمی‌کند

سال آینده کسی در شواری اسلامی روستاها ثبت نام نمی‌کند

رئیس شورای اسلامی استان کردستان با هشدار در مورد بی‌رغبتی روستاییان در تشکیل شوراهای اسلامی در روستاهای استان گفت: عدم تخصیص منابع مالی به شوراهای روستا، روستاییان و کشاورزان از تشکیل این مجامع استقبال نمی‌کنند و با روند فعلی سال آینده کسی ثبت نام نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، صباح محمدی در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان افزود: برای شوراهای روستا منابع مالی تعریف نشده که این مشکل، در چهاردهمین گردهمایی رؤسای شورای اسلامی کشور به میزبانی کردستان مطرح و با هم‌اندیشی در این گردهمایی راهکارهای این مشکلات بررسی می‌شود.

وی تعداد روستاهای استان را یک‌هزار و ۷۳۱ آبادی شمرد و ادامه داد: از این تعداد روستا یک‌هزار و ۴۲۴ روستا شورای اسلامی دارند و بقیه روستاها فاقد شورا هستند.

محمدی از تشکیل سه کارگروه در چهاردهمین گردهمایی شوراها خبر داد و خاطرنشان کرد: در کارگروه اول نحوه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بررسی شده و در کارگروه دوم مشکلات مربوط به روستاها و عدم تخصیص منابع مالی به شوراهای روستا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در کارگروه سوم چگونگی اجرایی کردن سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شهر و روستا با حضور ریاست شورای اسلامی عالی استان‌ها و مسئولان استان کردستان بررسی می‌شود.

گفتنی است، چهاردهمین گردهمایی رؤسای شوراهای اسلامی استان‌ها با حضور ریاست شورای عالی استان‌ها، اعضای هیأت رئیسه، رؤسای شوراهای استان‌ها و مسئولان استانی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۹ و ۳۰ شهریور ماه سال جاری در شهر سنندج برگزار می‌شود./

 

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910629-09

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.