سال بعد ۶ صبح نمایش فیلم می‌گذاریم!

عباسیان در دومین نشست سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر

دومین نشست رسانه‌ای جشنواره فیلم فجر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، در این نشست عمده سئوال خبرنگاران دربارهٔ تایم آغاز جشنواره بود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین،دومین نشست سی و یکمین جشنواره فیلم فجر صبح امروز ۸ بهمن ماه در حالی برگزار شد که رونمایی پوستر بهانه ای بود برای اعتراضات خبرنگاران به ساعت نمایش فیلم ها و البته طعنه دبیر جشنواره!

عمده سوالات خبرنگاران حاضر درمراسم نقد چیدمان نمایش فیلمها در برج میلاد بود و خبرنگاران به فاصله اندک بین سانس ها و دیر وقت بودن نمایش فیلمها بعد از نیمه شب معطوف بود و دبیر جشنواره با استدلال به این مسئله که اغلب سانس های صبح در جشنواره با استقبال کمی انجام می گردد درصدد پاسخگویی و بر آمد و حتی موقعی که اعتراضات خبرنگاران گسترش پیدا کرد به طعنه عنوان کرد که سال بعد سینما مطبوعات را از ساعت شش صبح اغاز خواهد کرد.

ازدحام خبرنگاران برای ورورد به سالن به سبب تاخیر در آغاز مراسم از نکات دیگر نشست رسانه ای جشنواره بود که چندان در شان جشنواره و خبرنگاران نبود.

دراین مراسم از تندیس جشنواره که توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده بود رونمایی انجام شد.

در بخش دیگر مراسم دبیر جشنواره با اشاره به آغازبه کار جشنواره از ۱۱ بهمن در تالار وحدت تاکید کرد: مراسم افتتاحیه ۱۱ بهمن در تالار وحدت ، مراسم اختتامیه بین اللمل ۱۶ بمهن در تالار وحدت و مراسم اختتامیه سینمای ایران ۲۲ بهمن در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می گردد.

عباسیان دربارهٔ سایر بخش های جشنواه متذکر شد: امسال علاوه بر چاپ کاتالوگ یک مینی کاتالوگ تهیه و در روز اول جشنواهر در اختیار اهالی رسانه قرار می گیرد و مثل سال های قبل در کافی نت سیستم های اینترنتی در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد.

دبیر جشنواره با اشاره به بخش های مختلف بازار فیلم گفت: امسال در بازار فیلم ۱۱۰ کمپانی خارجی حضور دارند و ۷۵ کمپانی صاحب غرفه می باشند .۴۰ خریدار بین اللملی برای خرید فیلمهای ایرانی در بازار فیلم حضور دارند.

عباسیان در بخشی دیگر از سخنانش در مورد عدم حضور بعضی از فیلمها در جشنواره گفت: تمام مراحل انتخاب طبق آئین نامه های جشنواره بوده است و اگر فیلمی برای بخش سودای سیمرغ انتخاب نشده به سبب کیفیت فنی اش بوده است و در مورد عدم حضور فیلم “تجریش ناتمام” باید عنوان کنم چون کارگردان برای حضور در جشنواره فرم فیلم اولی ها را پر کرده بود و بعدا مشخص شد این فیلم دومین ساخته فیلم ساز است. بنابراین تقصیرعدم حضور فیلم به عهده خود کارگردان است که نسبت به این مسئله بی تفاوت بوده است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.