سال قبل خودروسازان چقدر ضرر دادند؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سال قبل خودروسازان چقدر ضرر دادند؟

سال قبل خودروسازان چقدر ضرر دادند؟

ممتازنیوز: احمد نعمت‌بخش با بیان اینکه قیمت تمام اقلام تشکیل دهنده خودرو ۳تا۴ برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: این درحالی است که خودروهای ما ۲تا۲. ۵ برابر گران شده‌اند و سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان متضرر شدیم.

به گزارش ممتازنیوز، دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اینکه امسال نیز با ضرر و زیان زیادی مواجه شدیم، افزود: بعنوان مثال، گروه خودروسازی سایپا در سه ماهه نخست امسال با فروش ۵۲ هزار دستگاه، ۱۳۰ میلیارد تومان ضرر کرد بنابراین لازم است تدبیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.
نعمت بخش به نحوه قیمت گذاری‌ها اشاره کرد و گفت: دولت یا باید قیمت‌ها را واقعی کند و یا مجوز قیمت گذاری خودرو را به تولیدکنندگان دهد، زیرا در حال حاضر برای خودروسازان به جز ضرر، نتیجهٔ دیگری به دست نمی‌آید.
دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: بعنوان مثال آلومینیوم از کیلویی ۲ هزار تومان به کیلویی ۸ هزار تومان رسیده و لاستیک از ۳۳ هزار تومان، به ۱۰۵ هزار تومان رسیده است و این مسئله باعث افزایش ۳ تا ۴ برابر قیمت وسایل مورد نیاز خودرو شده است.
به گزارش ممتاز نیوز، وی ادامه داد: تمام این موارد در قیمت تمام شده خودرو تأثیر گذار است، بنابراین ما راهی جز افزایش قیمت‌ها نداریم.
نعمت بخش به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و افزود: در کنار تقلیل ارزش پول مالی به یک سوم، قدرت خرید مردم نیز کاهش یافت که این مسائل، تأثیر بسزایی در حوزه خرید و فروش خودرو گذاشته است.
وی اذعان داشت: در صورت فعال کردن شرکت‌های لیزینگ برای خرید قسطی خودرو توسط مردم، پاره‌ای از مشکلات کمرنگ خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.