سال ۲۰۲۴ با ۲۶۰ شبکه LTE پایان یافت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

آخرین گزارش انتشار یافته از سوی موسسه جهانی GSA حاکی از آن است که سال ۲۰۲۴ با ۲۶۳ شبکه ارتباطی مبتنی بر فناوری LTE پایان یافت.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، ۲۶۰ اپراتور، سرویس‌های فناوری LTE را در ۹۵ کشور تا پایان ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ راه‌اندازی کرده‌اند. این مقدار ۲۶۰ شبکه دقیقا با پیش‌بینی موسسه جهانی GSA در ماه جولای مطابقت دارد.
 
سه شبکه ارتباطی دیگر LTE نیز از آغاز سال ۲۰۲۴ تا به امروز در دو کشور دیگر راه‌اندازی شده‌اند که تعداد شبکه‌های ارتباطی تجاری این شرکت را به ۲۶۳ شبکه در ۹۷ کشور افزایش می‌دهد.
 
تا این لحظه ۵۰۸ اپراتور در ۱۴۴ کشور روی LTE سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این تعداد شامل ۴۵۶ شرکت اپراتوری در ۱۳۵ کشور است که برای ایجاد شبکه‌های ارتباطی LTE توافقنامه امضا کرده‌اند. به علاوه با محاسبه ۵۲ اپراتور در ۹ کشور دیگر که آزمایشات، مطالعات و سایر زمینه‌ها دربارهٔ LTE را آغاز کرده‌اند، جمعا تعداد اپرتورها به ۵۰۸ اپراتور در ۱۴۴ کشور می‌رسد.
 
از میان ۴۵۶ اپراتور ۲۶۳ اپراتور سرویس‌های خود را راه‌اندازی کرده‌اند که این میزان ۷۵ درصد از مدت مشابه سال پیش بیشتر است.
 
الن هیدن، مدیر موسسه جهانی GSA گفت: براساس پیش‌بینی موسسه ما، حداقل ۳۵۰ سرویس تجاری LTE تا پایان سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد شد و انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ سال مهمی برای LTE باشد.
در این گزارش از تعداد روزافزون اپراتورهایی که تا به حال سرویس‌های LTE را راه‌اندازی کرده‌اند یا آماده راه‌اندازی آن می باشند خبر داده است. از این سرویس‌ها می‌توان به پشتیبانی چند حاملی (به آن دسته از سیگنال‌های ارتباطی گفته می‌شود که به چندین قسمت یا فرگمنت تقسیم می‌شود و با حامل‌ها یا کریرهای مختلف ارسال شده و سپس همگرا می‌شوند، چند حامل گفته می گردد) از دستگاه‌های نسل چهارم نام برد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.