سال ۲۰۲۴، پیش به سوی جنگ ارزی

۴ م دیماه ،

سال ۲۰۲۴، پیش به سوی جنگ ارزی | چاپ |
دوشنبه ۰۴ دی ساعت ۰۹:۵۰

بینا- امکان ندارد که همه کشورها به طور همزمان ارزش پول خود را کاهش دهند اما این همان اتفاقی است که ما در سال ۲۰۲۴ به سوی آن پیش می‌رویم.
به گزارش بینا، کاهش ارزش دلار که با دخالت فدرال رزرو صورت می‌پذیرد به ایالات متحده کمک خواهد کرد تا بخش صادرات خود را، تقویت کند اما در عین حال این موضوع فشار بر سایر کشورهایی را که دارای ارز رقابتی می باشند، افزایش خواهد داد. به عنوان مثال در اروپا، شرایط اقتصادی جاری ایجاب می‌کند که نرخ پول حوزه یورو کاهش یابد اما سیاست‌های فدرال رزرو، نرخ یورو را به بالاترین رکورد چند ماهه رسانده است. در کنار افزایش قیمت کالاها، سیاستمداران در خارج از ایالات متحده به ویژه سیاست‌گذاران بازارهای نوظهور، با گزینه‌های دشواری مواجهند.
پیش از این، آنها اجازه داده بودند که نرخ پول کشورشان افزایش یابد و در غیر این صورت تورم داخلی را تجربه کرده بودند. به عنوان مثال ترکیه و برزیل با راهکارهای غیرمعمول جلوی این اتفاق را گرفتند اما این راهکارها هم هزینه‌های خود را در ابعاد اقتصاد کلان در بر داشت.

حوزه یورو یکپارچه خواهد ماند اگر…
سال قبل انتظار داشتیم که راه حلی برای حوزه یورو یافت شود. تا حدودی مشکل حل شد آن هم به شکل راهکارهای بانک مرکزی اروپا که قرار شد به طور مشروط بدهی‌های حوزه یورو را بخرد.
این بازی را برای بازارهایی که از بدهی خارجی رنج می‌بردند عوض کرد و بانک مرکزی اروپا را در مسیری بی‌بازگشت نهاد. گر چه هنوز هیچ توافقی به امضا نرسیده است، اما در نهایت حوزه یورو انسجام خود را حفظ خواهد کرد.
در سال ۲۰۲۴ منتظر اتفاقهای مختلفی در این منطقه هستیم: دو انتخابات بزرگ که یکی در ایتالیا و دیگری در آلمان روی می‌دهد. این دو می‌توانند چهره اقتصاد جهان را تغییر دهند.
در عین حال بانک مرکزی اروپا باید سیاست‌های تسهیلی بیشتری را به‌کار گیرد و راهکارهای غیر معمول بیشتری را بکار بندد از جمله نرخ سپرده منفی.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.