سال ۹۱ اتفاقهای مهمی در عرصه عکاسی رخ داد

۸فروردین ۱۳،

پیمان هوشمندزاده در گفت‌وگو با هنرآنلاین

به گفته پیمان هوشمندزاده؛ د رسال اتفاقات مهمی درعرصه عکاسی در کشور رخ داد که از مهمترین آنها می‌توان به برگزاری جایزه عکاسی شید و برپایی چند نمایشگاه گروهی اشاره کرد.

پیمان هوشمندزاده در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در سال اتفاقات مهمی در عرصه عکاسی رخ داد که بخشی ازاین اتفاقها شامل برپایی نمایشگاه هایی که به صورت تیمی برپا شده بود که شامل نمایشگاه به روایت عینی آزاده اخلاقی و نمایشگاه نیوشا توکلیان در گالری آران بود.

وی افزود: همچنین برپایی جشنواره عکاسی مستند شید، جایزه عکس پرتره محیطی قزوین وجایزه بندرعباس از اتفاقات مهم عکاسی ایران به شمار می روند که من در این اتفاقها به عنوان داور حضور داشتم و این اتفاقها زمینه این را فراهم کرد که عکس های خوبی هم ببینم.

به گفته پیمان هوشمندزاده عکاسی مستند در ایران در مقایسه با سایر شاخه های عکاسی از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است و جوایز متعدد بین الملی که عکاسان ایرانی از جمله مجید سعیدی دریافت کردند شاهدی برا این ادعا است.

این عکاس دربارهٔ فعالیت های عکاسی خودش در سال ۹۱ گفت: من در سال ۹۱ بخش عمده وقت ام را صرف نوشتن کتاب در زمینه عکاسی و نوشتن داستان کردم و کمتر فرصت شد که عکاسی کنم.

وی دربارهٔ به نمایش گذاشتن عکس هایش در سال ۹۲ گفت: درسال ‌جاری قصد دارم که نمایشگاهی ازمجموعه عکس‌های تازهم را درگالری راه ابریشم به نمایش بگذارم عکاسی ازاین پروژه هنوز به اتمام نرسیده است.

وی افزود: همچنین امیدوارم درسال جاری دومین کتاب عکس‌ام که شامل سه مجموعه سبیل،تیشرت،کمربند وبالکن‌ها است، ازسوی نشرماه ریز منتشر‌شود؛ در این مجموعه سعی کرده‌ام که به گونه‌ای فرهنگ مردم را نشان بدهم.

هوشمندزاده عکس‌های این مجموعه را در فاصله سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۴ عکاسی کرده‌ و گزیده‌ای از عکس‌های این چهار مجموعه در قالب سه نمایشگاه مستقل درگالری‌های اثر و اعتماد به نمایش گذاشته ‌است، بخشی از عکس‌ها نیز درقالب اسلاید شو به نمایش درآمده‌اند.

نخستین کتاب عکس پیمان هوشمند زاده با عنوان ۱۰۰عکس که شامل چهار مجموعه عکس‌های تیپ های قهوه خانه‌ای، اهالی کافه شوکا، بچه های گمرک وزورخانه است، به صورت دو زبانه ازسوی نشرماه ریز انتشار یافت.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.