سال ۹۳ پایان خاموشی مشعل‌های پالایشگاه گاز خانگیران

۰۹ام بهمن ،

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از اتمام فعالیت مشعل های این مجتمع گازی در پایان سال ۹۳ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، مسعود حسنی در حاشیه بازدید استاندار خراسان رضوی از پالایشگاه خانگیران افزود: ما دومین دارنده ذخایر گاز جهان هستیم بنابراین با اصلاح فرآیندها و تعریف کردن شاخص‌ها، روز به روز وضعیت بهتری در استفاده از ذخایر خدادادی پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران یک شرکت استراتژیک محور است اظهار کرد: این شرکت با تکیه بر استراتژی‌های خود که همانا کمال‌جویی، تلاش جمعی و قانون مداری است استراتژی‌ها را جاری و بر اساس ماموریتش که پالایش گاز و تولید محصولات جانبی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی است چشم انداز خود را افق سال ۹۴ که سرآمدترین شرکت نفت و گاز است محقق خواهد کرد.

حسنی اظهار کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در حال حاضر با دارا بودن پنج واحد تصفیه گاز و چهار واحد گوگردسازی گاز استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از استان سمنان را تامین می‌کند.

این مقام مسوول با بیان اینکه این پالایشگاه آلاینده‌ترین نوع گاز را پالایش می‌کند، تصریح کرد: در همین زمینه با انجام پروژه‌هایی طی سه سال به عنوان صنعت سبز برگزیده شده است.

وی همچنین به اجرای پروژه‌های تاثیرگذار در این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از گوگرد به جای قیر در آسفالت و بازیابی گازهای فلش درام از جمله پروژه‌هایی است که اجرایی شده است.

حسنی همچنین به میزان تولید گاز در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۰ اشاره کرد و افزود: در طول این مدت میزان تولید گاز از ۱۱٫۳ به ۱۲٫۱ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با بیان اینکه در راستای حفظ محیط زیست پژوهش‌های مختلفی صورت گرفته است گفت: در همین راستا واحدهای بازیافت گوگرد که قدیمی بوده‌اند در طراحی این واحدها بازنگری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گازهای فلش درام که به طرف مشعل‌های پالایشگاه برای سوخت انتقال پیدا کرده است در حال بازیابی است.

حسنی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۲ گاز شیرین که به طرف مشعل می‌رود با اجرای پروژه ” بازیابی گازهای فلش درام ” بازگشت داده خواهد شد تا بتوانیم از این نعمت خدادادی در گازرسانی مجدد به هموطنان استفاده کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه خانگیران یادآور شد: بدین ترتیب پایان سال ۹۳ کلیه مشعل‌های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد خاموش خواهد شد تا ضمن کمک به محیط زیست بتوانیم از گازهای خروجی به مشعل دوباره استفاده کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.