ساماندهی بازار گوشی “تلفن همراه” با حذف تعرفه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه بر ضرورت حذف تعرفه واردات تاکید کرد و گفت :‌ این کار سبب می شود پدیده قاچاق از بین برود و گسترش واردات از مبادی قانونی هم کیفیت و استاندارد این محصول را تضمین کند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم درستی گفت: تولید داخل در مقابل تقاضای مصرفی بسیار اندک است و با توجه به شتاب توسعه و نوآوری فناوری در صنعت گوشی های تلفن همراه باید با پدیده قاچاق به طور جدی برخورد شود تا مشتریان از خرید و نوع محصول مطمئن شوند.

وی افزود: اگر تعرفه واردات به صفر برسد؛ واردات قانونی هم افزایش می یابد ، قاچاق گوشی تلفن همراه هیچ انگیزه اقتصادی نخواهد داشت و در آن صورت می توان متناسب با عرضه و تقاضا ، قیمت ها را در بازار ساماندهی کرد و خدمات پس از فروش را گسترش داد.

درستی گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ مدل گوشی تلفن همراه وجود دارد که هر کدام قیمت خاصی هم دارد.

سرئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه گفت: در حال همراه با تعرفه واردات گوشی تلفن همراه ۶ درصد هم مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود که با دیگر عوارض به ۱۸ درصد می رسد.

وی تاکید کرد: بزرگترین آرزوی ما این است که میزان تولید گوشی های تلفن همراه به تراز مصرف داخلی برسد و حتی صادرکننده این محصولات باشیم.

ابراهیم درستی افزود : گوشی تلفن همراه به عنوان محبوب ترین کالای ارتباطی در سبد کالای خانوارها جایگاه ویژه ای دارد.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و گوشی تلفن همراه با بیان اینکه تقاضای جامعه هر ماه ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه است ، گفت: تقاضای بازار داخلی سالانه ۱۲ میلیون گوشی است و بیشتر مشتریان هم برای تعویض گوشی های تلفن همراه خود انگیزه زیادی دارند.

درستی گفت: ۷۵ درصد تقاضای جامعه برای  گوشی های ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی و بقیه بالاتر از ۶۰۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه گفت : کاهش و ثبات نرخ ارز سبب شده است قیمت ها در بازار گوشی تلفن همراه امسال روند کاهشی داشته باشد.

 درستی گفت : گوشی تلفن همراه در داخل تولید نمی شود و چون از طریق واردات تامین می شود اگر تعرفه ان صفر شود می تواند از طریق مالیات بر ارزش افزوده ( ۶ درصد) به تحقق اهداف درامدی دولت هم کمک کند.

 درستی در نمایشگاه موبایلکس ۲۰۲۴ با اشاره به گسترش تجارت الکترونیکی از طریق تلفن همراه گفت: نمایشگاه موبایل تا جمعه دوم اسفند در بازار موبایل ایران ادامه دارد.
این نمایشگاه با رویکرد ” توسعه ‌تجارت الکترونیکی از طریق تلفن همراه ” از ساعت ۱۰ تا ۲۰ اماده بازدید علاقه مندان است.

این نمایشگاه جدی‌ترین رویداد نمایشگاهی کشور در عرصه ارائه انواع تبلت و گوشی‌های تلفن همراه است. 

علاوه بر غرفه‌های موبایل و تبلت تعدادی از غرفه داران نیز انواع برنامه کاربردی و نرم‌افزاری ارائه و از این نظر نمایشگاه تلفن همراه و تبلت و را متمایز کرده اند. 

 وی ادامه داد:امروزه گوشی تلفن همراه تنها یک کالای لوکس یا یک وسیله شخصی برای ایجاد ارتباط نیست ؛ بلکه ابزار آموزشی، انتقال مفاهیم علمی، پزشکی، مهندسی و حتی تجارت است.  تخفیف و شرایط ویژه فروش از مزیت‌های دیگر نمایشگاه است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه بار دیگر کاهش ۶ درصدی تعرفه واردات تلفن همراه  را خواستار شد و گفت: امیدواریم مسئولان کمک کنند به صورت قاطع مشکل قاچاق تلفن همراه در کشور برطرف شود.

ابراهیم درستی با اشاره به اینکه تلفن‌های تا مرز ۴۰۰ هزار تومان ۷۵ درصد از نیاز مردم را پوشش می‌دهند ، اظهار داشت : ۲۵ درصد از قاچاق تلفن همراه مربوط به گوشی‌های بالای ۴۰۰ هزار تومان است که واردات آن برای قاچاقچیان هم صرفه هم دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم تعرفه واردات تلفن همراه اصلاح شود تا با اصلاح تعرفه قاچاق گوشی تلفن همراه به طور کامل از بین برود. 

وی در باره برگزاری دومین نمایشگاه تبلت و تلفن همراه گفت: مردم می‌توانند اجناس استاندارد را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.