ساماندهی بیش از ۵۰۰ آسیب دیده اجتماعی در کرج

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون خدمات شهری کرج از ساماندهی بیش از ۵۰۰ نفر آسیب دیدگان اجتماعی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سعید صفری با بیان این مطلب بر اجرای طرح جمع آوری متکدیان اشاره کرد و گفت: این طرح از جمله مهم ترین طرح های مهم حوزه خدمات شهری است که مسئولان نیز بر اجرای این طرح تاکید دارند.

وی با بیان این که این طرح زمینه ساز ارتقا سطح فرهنگ شهری است، بیان کرد: در راستای اجرای طرح جمع آوری متکدیان، از ابتدای سال تاکنون به تفکیک جنس و سن به ترتیب ، ۲۱۵ مرد، ۱۲۹ زن، ۱۵۳ کودک پسر و ۷۷ کودک دختر در قالب اشخاص آسیب دیده اجتماعی شناسایی و ساماندهی شدند.

این مسئول اظهار داشت: در این راستا ۵۹ نفر  معتاد شناسایی و ۳۲۳ نفر از اتباع کشورهای همسایه شرقی شناسایی و به مراکز ذیربط تحویل داده شدند.
 
صفری، اجرای طرح جمع آوری متکدیان را طرحی جامع و کلان ذکر و عنوان کرد: اجرای این طرح به‌ منظور شناسایی‌ اشخاص بی‌سرپرست‌، گمشده‌، متواری‌، در راه‌ مانده‌ و نیز اصلاح‌ ساختار و ایجاد هماهنگی‌ در فعالیت‌ دستگاه های‌ اجرایی‌ و ارتقاء کارآیی‌ و بهبود روش‌های‌ مربوط‌ به‌ مبارزه‌ با تکدی‌ گری و جمع‌آوری‌ در دستور کار مدیران ارشد قرار گرفت.

صفری در ادامه با تاکید بر ضرورت آموزش و فرهنگ ‌سازی مردم در برخورد با متکدیان، خاطر نشان کرد: نحوه برخورد شهروندان با این قشر نقش بسزایی در رفع این معضل اجتماعی ایفا می کند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.