ساماندهی فاضلاب های خانگی کرج ضروری است

به گزارش ایرنا،ˈسیدشکرالله افتخاریˈروز شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان افزود: اکنون به دلیل عدم اجرای طرح فاضلاب شهری در برخی مناطق این شهرستان ،فاضلاب های خانگی در معابر و خیابانهای شهر جاری می شود که باید با برنامه ریزی دستگاه های مربوطه ساماندهی شود.

وی ادامه داد: در صورت اتمام طرح فاضلاب شهری کرج که از سال ۷۳ اجرایی و تاکنون حدود ۵۰۰کیلومتر نیز لوله گذاری شده ،مشکل هدایت فاضلاب خانگی در این منطقه برطرف خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: تا زمان اتمام این طرح عظیم لازم است با برنامه ریزی لازم فاضلاب های خانگی ساماندهی و جمع آوری شوند.

خاطر نشان کرد: تا زمان اتمام کامل این طرح در کرج که تاکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که جاری شدن این فاضلاب ها در معابر منجر به بروز بیماری نشود.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار کرج در ادامه با مثبت ارزیابی کردن اقدامات و فعالیت های صورت گرفته از سوی مراکز بهداشتی و درمانی استان و شهرستان ،تصریح کرد: خوشبختانه به واسطه برنامه ریزی های لازم بهداشتی از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ موردی مبنی بر آلودگی به بیماری التور در مراکز درمانی و بیمارستانهای کرج ثبت نشده است .

افتخاری ادامه داد: در کنار تمام موضوعات مربوط به وضعیت فاضلاب های شهری و خانگی توجه به این نکته ضروری است که باید با پیشگیری و رعایت مسائل بهداشتی میزان ابتلای مردم به انواع بیماریها و آلودگی ها را کاهش داد.

ضرورت تسریع در اجرای طرح سیستم پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری ماهدشت کرج و بی خطرسازی سازی زباله های بیمارستانی و مراکز درمانی این شهرستان از دیگر مباحث مطروحه در این کارگروه تخصصی بود.ک/۲

۲۸۱۸/ ۶۹۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.