سامانه«سینا» سبب ارتقاء بهره‌وری فرهنگسراها می‌شود

همزمان با آغاز سال تحصیلی، ۱۰۱ عنوان کتاب آموزشی و کمک آموزشی در مقطع پیش دبستانی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خانه فرهنگ فدک رونمایی شد.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، امیر خوراکیان ـ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به پیش بینی چهار عرصه آموزشی با عنوان “دین و اخلاق”، “عرصه اجتماعی”، “ادب و هنر” و “مهارت های عمومی” ذیل طرح تحول نظام آموزشی این سازمان، اظهارکرد: در قالب هر یک از این عرصه ها عناوینی تعریف شده و در مجموع تا امروز بیش از ۹۰۰ عنوان دوره آموزشی با طراحی اهداف، محتوا و شرح دروس در سامانه سینا ثبت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سامانه سینا سامانه‌ای مشترک و هماهنگ در بحث آموزش در میان فرهنگسراهای پایتخت است. هم اکنون ۸۸ مرکز آموزشی در تهران فعال هستند که در طول سال ۲۱ هزار کلاس در این مراکز برگزار می شود و ۳۰۰ هزار نفر- کلاس را تحت پوشش قرار می دهد. در حقیقت طرح تحول نظام آموزشی برای ارتقاء بهره وری و کیفی سازی برنامه های آموزشی سازمان طراحی شده است.

خوراکیان با تأکید بر اینکه سرفصل‌‌های آموزشی متناسب با فرهنگ عمومی جامعه انتخاب شده است گفت: برای نمونه در حوزه قرآن و حدیث ۷۵ عنوان آموزشی، در حوزه گفتمان انقلاب ۲۱ دوره و در عرصه مهارت های اجتماعی و فرهنگی ۱۸۲ دوره شامل مباحثی نظیر مشارکت های اجتماعی، سواد رسانه ای، مهارت های کارآفرینی و تحکیم خانواده طراحی شده است.

خوراکیان به فعالیت ۷۰ مهد کودک و مرکز پیش دبستانی با پوشش بیش از چهار هزار نوآموز در طول سال اشاره کرد و گفت: در بسته های آموزشی شهر شکوفه ها مباحث مرتبط با اخلاق، سلامتی، مباحث عاطفی و دینی، مهارت های زبانی، هنری، جسمی و حرکتی مورد توجه قرار گرفته است. این محصولات با تأکید بر الگوها و سبک زندگی ایرانی- اسلامی طراحی شده است.

وی رونمایی از ۱۰۱ عنوان کتاب در حوزه شهر شکوفه ها را اولین گام طرح تحول نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: مهندسی فکر سرفصل های آموزشی از افتخارات این دوره است اما این گام در حقیقت فاز نخست طرح تحول نظام آموزشی است که بر اساس مأموریت های فرهنگی سازمان با پشتیبانی فکری دنبال می شود تا نسبت به کیفیت ماندگار محصولات در دوره های آتی اطمینان داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.