سامانه‌ پایش سیگنال قلب بیماران و مولد فرکانس رادیویی شتاب‌دهنده رونمایی شدند

۲۸ آبان ،

با حضور رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از میدان مغناطیسی و مولد فرکانس رادیویی شتاب دهنده خطی داخل سیکلوترون – ساخت محققان دانشگاه تهران – رونمایی شد.

 

Heart

 

به گزارش ” یک پارس” به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از این شتاب دهنده گفت: پروژه‌ی طراحی و ساخت این شتاب دهنده که برای ساخت رادیو داروها و رادیو تراپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از سال ۱۳۸۶ در دانشگاه تهران آغاز شده است و تا دو ماه دیگر ساخت این دستگاه نهایی خواهد شد.

 

رهبر خاطرنشان کرد:‌ قرار بود این شتاب دهنده در طول مراحل ساخت از حمایت وزارتخانه‌ها برای تولید بهره‌مند شود اما دانشگاه تهران در حد وسع خود این خلاء حمایتی را پر کرد.

 

به گفته‌ی وی بر روی این پروژه تعداد زیادی از دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه مطالعه کرده‌اند و در به نتیجه رسیدن آن مثمرثمر بوده‌اند. رهبر درباره‌ی نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران گفت:‌ در این نمایشگاه یکصد طرح پژوهشی و فناوری دانشگاه را با هدف جذب بهره‌وران و سرمایه‌گذاران به نمایش گذاشتیم تا بستری برای انگیزه‌ی علمی بیشتر دانشگاهیان باشد.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از سه طرح دیگر – سامانه‌ پایش سیگنال قلب بیماران در منزل، ربات چشم چابک با آزادی شش درجه و سه درجه و هواپیمای تک موتوره‌ی UAV – در دانشکده‌ علوم و فنون نوین دانشگاه تهران رونمایی کرد.

سلامت و زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.