سامانه آنلاین معاملات آتی سکه راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیئت مدیره بورس کالا گفت: ارائه سفارش به صورت الکترونیکی به کارگزاران و سرعت انتقال اطلاعات، مهم ترین اهداف راه اندازی معاملات آنلاین سکه در بورس کالاست.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، محمد رضا پورابراهیمی رئیس هیئت مدیره بورس اظهار داشت: در این معاملات ، مشتری سفارش خود را به صورت آنلاین به کارگزار ارائه می دهد و کارگزار هم خرید و فروش را به صورت الکترونیکی انجام می دهد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه سامانه معاملات بر اساس سفارش مشتری خرید و فروش است، تصریح کرد: با راه اندازی سیستم آنلاین، مشتریان به جای درخواست تلفنی یا حضوری، درخواست خود را به صورت کتبی ارائه می کنند.

رئیس هیئت مدیره بورس کالا با تاکید بر اینکه در معاملات آنلاین حضور فیزیکی سرمایه گذاران حذف می شود، خاطرنشان کرد: در این شرایط با مجوز کارگزار، مشتری می تواند درخواست خود را به صورت آنلاین به سیستم وارد کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه هدف اصلی راه اندازی این سیستم دسترسی به معاملات آتی از تمام نقاط کشور است، گفت : با این اقدام تعداد متقاضیانی که برای انجام معاملات آتی سکه به بورس کالا می آیند، افزایش می یابد.

وی درباره اعتبار ارائه شده به مشتریان در این معاملات گفت: اعتباری که کارگزار به مشتری می دهد، به کارگزار بستگی دارد ، حتی این امکان فراهم شده است که نرم افزار در معاملات اول، سقفی را برای معاملات تعیین کند.

پورابراهیمی به سرمایه گذارانی که می خواهند به معاملات آتی سکه وارد شوند ، توصیه کرد با تحلیل و تخصص لازم وارد این بازار شوند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: با انجام معاملات آتی به صورت آنلاین پیش بینی می شود، معاملات در این بخش افزایش یابد و اتفاقی که در معاملات اوراق مشارکت با راه اندازی معاملات آنلاین روی داد ، در این بخش تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه تا دو ماه آینده بورس کالا به استقبال معاملات آنلاین سکه می رود گفت: سایر رینگ های حاضر در تالار نقره ای نیز تا پایان سال، شاهد راه اندازی معاملات آنلاین خواهند بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.