سامانه اطلاع رسانی مردمی درباره قاچاق محصولات فرهنگی راه اندازی می شود

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سعید جابری انصاری’ در نشست خبری همایش علمی پژوهشی صیانت از تولیدات فرهنگی هنری به اقدامات انجام شده در ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی در صیانت از آثار فرهنگی امری ضروری برای ما محسوب می شود و ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری در این راه عزمی جدی دارد.

دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری یادآور شد: تلاش ما بر این است که از ظرفیت معاونت فرهنگی شهرداری تهران و دیگر نهادهای ذی ربط در این عرصه استفاده کنیم و همکاری های خوبی در این عرصه شکل گرفته است.

این مقام مسوول در ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری تاکید کرد: مرکز بازرسی بازار محصولات فرهنگی و هنری مدتی است آغاز به فعالیت کرده و با همکاری پلیس امنیت در این عرصه اقدامات قابل تاملی انجام شده است.

جابری انصاری همچنین از راه اندازی سامانه تلفنی دریافت اخبار مردمی درباره قاچاق محصولات فرهنگی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این سامانه به زودی راه اندازی می شود و مردم می توانند اخبار مورد نظر خود درباره قاچاق محصولات فرهنگی را به این سامانه تلفنی اعلام کنند.

وی یادآور شد: نمایندگان ستاد صیانت از محصولات فرهنگی در استان های مختلف حضور دارند و با همکاری نهادهای ذی ربط مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی در استان ها به طور جدی آغاز شده است.

دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری تاکید کرد: در آینده نزدیک هولوگرام های یکسانی از سوی این ستاد برای الصاق بر روی محصولات فرهنگی هنری تهیه خواهد شد تا خانواده ها از طریق این هولوگرام بتوانند محصولات قانونی را خریداری کنند و در عین حال نظارت ما بر آثار فرهنگی نیز از این طریق آسان تر خواهد بود.

جابری انصاری توضیح داد: با همکاری پلیس امنیت و مراجع قضایی ۲۰ هزار بازی و فیلم غیر مجاز در تهران کشف شد و در عین حال یک میلیون و ۲۵۵ هزار نسخه غیر مجاز فرهنگی هنری نیز در شهرستان های مختلف کشف و معدوم شده است.

به گفته وی ، ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری اقدام به کشف ۸ انبار عروسک باربی غیر مجاز کرده و از این پس هر محصول فرهنگی که که مجوز های لازم را از دریافت نکرده و در تضاد با ارزش های فرهنگی باشد از سطح بازار جمع آوری خواهد شد.

دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت ارشاد یادآورشد که مصادیق غیر فرهنگی بودن برخی کالاها به زودی به گمرک و مراکز ورود کالاهای فرهنگی به کشور اعلام می شود.

جابری انصاری همچنین تاکید کرد که ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی با حضور در بسیاری از جشنواره های فرهنگی هنری همچون بازی های رایانه ای، اقدام به فرهنگسازی در این عرصه خواهد کرد و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار خانواده ها قرار می دهد.

فراهنگ**۱۹۸۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۱۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.