سامانه کنترل کیفیت مرکز انتقال نفت سیدی آبادان راه اندازی شد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان، ‘حمید امانی’ در این ارتباط توضیح داد: با توجه به اینکه بیشترین نقل و انتقال فرآورده های تولیدی شرکت پالایش نفت آبادان از طریق خط ۱۶ اینچ آبادان (شهید دهنوی) انجام می گیرد از این رو کنترل و پایش کیفی مواد ارسالی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد در این مرکز احداث و پس از ارسال دستگاه ها و تخصیص نیروی مناسب، کنترل و آزمایش مواد تحویلی و ارسالی از شرکت پالایش نفت آبادان هم به دو صورت مخزنی (کنترل مخزن قبل از ارسال ) و خطی انجام می شود.

وی خاطر نشان ساخت: قبل از راه اندازی سامانه کنترل کیفیت همه آزمایش های مواد از طریق آزمایشگاه های پالایش و پخش انجام می گرفت و هزینه های زیادی برای شرکت در پی داشت که در زمان حاضر علاوه بر مدیریت زمان و کنترل میدانی مواد به صورت متوسط و گزارش ماهانه آزمایش های انجام شده مبلغ ۱۶۰میلیون ریال صرفه جویی به عمل می آید.

امانی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبارهای احتمالی پوشش های پلاستیکی نیز برای حفاظت کامل سامانه کنترل کیفیت نصب شده است.

شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان راهبری انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی از طریق لوله را بر عهده دارد.

ک/۱ ۶۴۶/۶۴۱/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۲۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.