سامانه مدیریت تبادل امن اطلاعات طراحی شد

۱۵م آذر ،

پژوهشگران استان تهران موفق به طراحی سامانه مدیریت تبادل امن اطلاعات “سمتا” شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ محصول سمتا با بهره گیری از تراشه میکروالکترونیک  بومی خود که مجموعه ای از پردازشگرهای داخلی و شتاب دهنده سخت افزاری امنیت است طراحی و ساخته شده و تنها سیستم  پیشرفته است که با اتکای به فناوری میکروالکترونیک ایرانی ارتباطات شبکه ای را با اطمینان فراهم می کند.

بنابراین گزارش، وجود پردازشگرهای داخلی و سیستم عامل لینوکس، امکان پیاده سازی الگو ریتم های اختصاصی یک سازمان در این سیستم را فراهم ساخته است.

بر اساس این گزارش، این محصول مبتنی بر پروتکلهای ipsec tike طراحی شده است و امکان دسترسی امن از راه دور را با استفاده از ایجاد شبکه های مجازی امن از راه دور فراهم می آورد. چنانچه این محصول مجهز به توکن امنیتی key one بوده و قابلیت افزودن الگو ریتمهای بومی را نیز داراست.

بنابراین گزارش، این محصول کاربردهای متنوعی از جمله امن سازی ترافیک دوربینهای مدار بسته، امن سازی ترافیک volp و دسترسی امن از راه دور برای مدیریت سرورها و شبکه استفاده می گردد .

در این گزارش به کاربردهای این سامانه اشاره شد چنانچه این سامانه اتصال امن بین سازمانی، اتصال امن کاربران از خانه به سازمان و بانکداری الکترونیکی را فراهم سازد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.