سامانه موشکی پاتریوت سال ۲۰۲۴ در ترکیه مستقر می‌شود

۱۷م آذر ،

afp-97.jpg

استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی صورت می‌گیرد، اما اقدامات فنی برای نصب این سامانه دفاعی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، یکی از منابع دیپلماتیک ترکیه گفت: اعلام زمان دقیق استقرار این سامانه دفاع موشکی کار دشواری است اما در صورتی که همه چیز طبق برنامه صورت بگیرد، این سامانه ظرف کمتر از یک ماه نصب و آماده کار می‌شود.

ژنرال “فردریک بن هاجز”، فرمانده نیروی زمینی ناتو گفت: این سامانه‌های دفاع موشکی، سیستم‌های بزرگی می باشند. این موشک‌ها را باید از طریق کشتی به ترکیه منتقل کنیم و بارگیری آن‌ها ظرف چند هفته دیگر صورت می‌گیرد. نمی‌توانم زمان دقیقی برای استقرار این موشک‌ها اعلام کنم اما استقرار این موشک‌ها زودتر از انتظار مردم صورت می‌گیرد.

روز پنج‌شنبه نیز کابینه دولت آلمان با تامین این موشک‌ها و پیوستن به برنامه ناتو و همچنین اعزام ۴۰۰ سرباز به ترکیه به منظور کمک به این کشور برای مقابله با حملات احتمالی از جانب سوریه موافقت کرد.

وزیران امور خارجه و دفاع آلمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، “ترکیه هم‌اکنون یکی از شرکای ما است که احتمال حمله از جانب سوریه آن‌ را تهدید می‌کند.”

در اکتبر سال جاری میلادی، چندین موشک از سوی سوریه به ناحیه مرزی ترکیه شلیک شد و طی آن پنج غیرنظامی ترکیه‌ای کشته شدند.

روز سه‌شنبه نیز، ناتو با درخواست آنکارا در خصوص استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت در مرز سوریه با ترکیه موافقت کرد. ائتلاف ناتو اعلام کرده که آلمان، هلند و ایالات متحده در تامین این موشک‌ها کمک می‌کنند. همچنین کنترل این سامانه‌های دفاع موشکی تحت فرماندهی نیروهای ارشد ائتلاف ناتو در اروپا است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.