سامانه مین روب نیروی دریایی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

۱۹اردیبهشت،

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سامانه مین روب نیروی دریایی کشورمان تحرکات دشمن و مین ریزی در معابر ورودی بنادر را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار “حبیب‌الله سیاری” فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با فرمانده نیروی دریایی سودان در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه رزمایش اخیر نیروی‌ دریایی چه دستاوردهایی را به دنبال داشت اظهار داشت:‌  رزمایش اخیر این نیرو و رونمایی از مین‌روب دریایی بازتاب خوبی داشت و مردم با توانمندی نیروی دریایی آشنا شدند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش  ادامه داد: با وجود سامانه مین‌روبی هرگاه در معابر ورودی بنادر به منظور جلوگیری از ورود کشتی‌ها توسط هر کسی مین‌ریزی شود ما توانایی پاکسازی و تامین امنیت منطقه را داریم.
 
دریادار سیاری با تاکید بر اینکه اگر شیطنتی در منطقه صورت گیرد و دست‌های متجاوز بخواهند آب‌های منطقه‌ را مین‌گذاری کنند‌ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توانمندی بسیاری که در بحث‌ مین‌روبی دارد چنین توطئه‌هایی را خنثی می‌کند.  
 
وی افزود: این سامانه عملیاتی آماده به کار شده و با توجه به بالگرد این سامانه که توانایی ۴ ساعت پرواز را دارد می‌توان به وسیله آن  منطقه وسیعی را پاکسازی کرد.
 
سیاری با اشاره به  رزمایش آمریکا و ۴۰ کشور دیگر در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: مگر کسی قرار است منطقه را نا امن کند که نیاز به برگزاری این رزمایش باشد؟ ناامنی خود آنها می باشند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: اینکه گفته می‌شود این رزمایش با ۴۰ کشور برگزار می‌شود اصلا اینگونه نیست، ما این رزمایش را کاملا رصد می‌کنیم و در پایان آن اعلام خواهیم کرد که چند کشور در آن حضور داشتند.
 
وی تاکید کرد: ما قادر هستیم امنیت پایدار را در منطقه همیشه برقرار سازیم.  
 
سیاری در پایان خاطرنشان کرد: الحاق ناوشکن شهید بایندر به نیروی دریایی در روز سوم خرداد مورد تعمیر اساسی قرار گرفته و به انواع‌ سلاح‌های پیشرفته اژدر، سونار و سامانه‌های ارتباطی مدرن مجهز شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.