سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) رونمایی شد

۱۹م دیماه ،

سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه با عنوان سنهاب جهت نظارت بر فعالیت شرکت‌های بیمه و همچنین اصالت بیمه نامه‌های صادره از سوی شرکت‌ها رونمایی و از امروز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد کریمی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اهداف راه اندازی این سامانه حمایت از حقوق مردم و بیمه گذاران است و براساس آن کلیه اطلاعات و ارقام و عملکرد شرکت‌های بیمه به صورت آنلاین به بیمه مرکزی می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از سامانه نیروی انتظامی در بحث بیمه شخص ثالث برای شرکت‌ها در آینده ثبت و درج خواهد شد و کروکی پلیس در این سامانه نمایش داده می‌شود و این امر مراحل کاری بیمه گذاران را راحت‌تر خواهد کرد. این در حالی است که در حال حاضر تا کروکی به دادگاه قضایی ارسال شود و حکم صادر و ابلاغ گردد زمان بسیاری می‌برد که با این اطلاعات الکترونیکی این زمان به حداقل می رسد.

کریمی همچنین از دیگر خصوصیات این پایگاه اینترنتی را منتقل شدن تخفیف بیمه‌نامه‌ها از شرکتی به شرکت دیگر عنوان کرد و گفت: براین اساس هر بیمه‌نامه‌ای که صادر می‌شود توسط بیمه گذار از طریق پایگاه اینترنتی بیمه مرکزی قابل پیگیری است و می‌تواند شرکت‌های ذیربط و خود بیمه گذار از اصالت بیمه نامه صادر شده مطلع شود.

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد که این سامانه که به صورت آنلاین از امروز راه اندازی شده است در حال حاضر با ۱۹ شرکت در حال همکاری است و بقیه شرکت‌ها نیز به زودی وارد این سامانه خواهند شد.

وی افزود:‌البته مردم در جریان باشند که بیمه نامه‌ای صادر می‌شود از ۲۴ ساعت بعد امکان رویت در سامانه بیمه مرکزی فراهم است.

بنابراین گزارش در این مراسم نوروزی – معاون نظارت الکترونیکی بیمه مرکزی – نیز به تشریح این سامانه پرداخت و گفت: از طریق این سامانه به تفکیک استان‌ها می توانیم درجریان تعداد بیمه‌نامه‌های صادره توسط شرکت‌های مختلف از هر شرکت باشیم.

وی خاطرنشان کرد که پایه اطلاعاتی این سامانه از ابتدای سال ۹۱ تاکنون است.همچنین صورت حساب شرکت‌های بیمه و میزان خسارات و معوقات نیز از طریق بیمه مرکزی قابل استعلام است.

نوروزی گفت: از این پس مردم می توانند از طریق پایگاه اینترنتی بیمه مرکزی و با وارد کردن کد بیمه و انتخاب شرکت بیمه مشخصات بیمه نامه خود را ملاحظه کنند.

معاون نظارت الکترونیکی بیمه مرکزی همچنین به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۲۶۲۱ جهت مطلع شدن مردم از وضعیت بیمه نامه‌های خود اشاره کرد و گفت: می‌توان با وارد کردن عدد یک، ستاره، کد ملی، ستاره و شماره بیمه نامه از اطلاعات بیمه‌ای مطلع شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. غلامعباس جوكاري:

    با سلام برای ورود به سامانه نظارت بیمه نیاز به رمز وپسورد ونام کاربری داریم که تا کنون دراختیار نمایندگان بیمه قرار داده نشده است برای دریافت ان راهنمائی فرمائید

  2. علی منفرد:

    با تشکر از اجرای این سامانه واقعا که اقدام بسیار خوب و جالبیه.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.