سامانه پایش فرآورده های آرایشی و بهداشتی هفته آینده آغاز به کار می کند .

سامانه پایش فرآورده های آرایشی و بهداشتی هفته آینده آغاز به کار می کند .

سامانه پایش فرآورده های آرایشی و بهداشتی هفته آینده آغاز به کار می کند .

سامانه پایش فرآورده های آرایشی و بهداشتی هفته آینده آغاز به کار می کند .

به گزارش راسخون به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیر کل نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت ،‌درمان و آموزش پزشکی در سومین همایش علوم و فناوری مواد فعال سطحی و صنایع شوینده افزود : این سامانه برای تجمیع پردازش اطلاعات و سیاست گذاری ها در تولید و واردات محصولات آرایشی بهداشتی ایجاد می شود و با ایجاد آن تولید کنندگان این محصولات می توانند کارهای مربوط به صدور ، اصلاح و ترمیم پروانه های بهره برداری ومجوز فعالیت مسئولان فنی کارخانه ها را خود انجام دهند و دیگر نیازی به اقدام وزارت بهداشت در این باره نخواهد بود.

عبدالعظیم بهفر با بیان اینکه تلاش می کنیم با واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی و فعالان هر بخش ، وزارت بهداشت بیشتر جنبه نظارتی داشته باشد ، گفت : با ایجاد این سامانه ، واردکنندگان این محصولات نیز می توانند کارهای مربوط به صدور ،‌ اصلاح و ترمیم پروانه های مربوط و کارهای مربوط به گشایش و ترخیص کالا از گمرکات را با امضای مسئول فنی ، خود انجام دهند .

وی افزود : با این کار ، هزینه هایی که به علت گردش معیوب اطلاعات بر بخش خصوصی تحمیل می شود کاسته خواهد شد و اطلاعات مربوط به مواد اولیه از زمان تولید یا واردات تا زمان تبدیل آن به محصول نهایی ثبت و ردیابی می شود .

مدیر کل نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت ،‌درمان و آموزش پزشکی گفت : ثبت و پایش آزمون ها و آزمایش های انجام شده روی فرآورده های تولیدی و ثبت و پایش عوارض ناخواسته از مصرف این فرآورده ها و در نهایت شکوفایی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز از دیگر کارکردهای این سامانه و شبکه است .

بهفر افزود : لزوم ایجاد بانک داده های عوارض ناخواسته ناشی از مصرف محصولات سلامت محور ، تعداد زیاد کارخانه های تولیدی و واردکنندگان این محصولات و لزوم اصلاح اطلاعات آنها ،‌کاهش بروکراسی اداری ،‌ شفاف سازی فرآیندهای اداری ، تغییر و تنوع محصولات و ن��از روز افزون به مصرف فرآورده های آرایشی بهداشتی و شوینده علل مهم ایجاد سامانه پایش فرآورده های آرایشی و بهداشتی است .

سومین همایش علوم و فناوری مواد فعال سطحی و صنایع شوینده صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد وتا عصر فردا به کار خود ادامه می دهد .

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.