سامسونگ از گلکسی S21 و S21 پلاس رونمایی کرد

سامسونگ امروز روی صحنه رفت تا از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود یعنی سری گلکسی S21 رونمایی کند. این بار کهکشانی‌های سامسونگ با طراحی متفاوت از قبل معرفی شده‌اند و در بخش دوربین پیشرفت‌هایی داشته‌اند.

سری S21 شامل سه مدل S21، مدل پلاس در کنار مدل اولترا هستند. گلکسی S21 و +S21 به چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدارگون ۸۸۸ مجهز شده که بسته به بازار کشور هدف یکی از دو مدل به دست کاربران می‌رسد. با این حال شاید مشابه برخی از پرچمداران قبلی سامسونگ، پای هر دو مدل به بازار ایران باز شود. همچنین هر دو مدل از دوربین سه گانه بهره می‌برند و از شبکه‌های مخابراتی ۵G پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ در پرچمداران قبلی بخشی از چیپست را به احراز هویت امن اختصاص داده بود و حالا بخشی از رم به نام «Secure Memory» را هم به این ویژگی اختصاص داده تا از امنیت بیشتر داده‌های مرتبط با احراز هویت اطمینان حاصل شود. در مورد حسگر اثر انگشت التراسونیک زیر نمایشگر هم شاهد افزایش سرعت کارکرد ۱.۷ برابری نسبت به نسل قبل هستیم. در ادامه از جزئیات این دو گوشی می‌گوییم.

سامسونگ گلکسی S21

سامسونگ از گلکسی S۲۱ و +S۲۱ رونمایی کرد
کوچک‌ترین گوشی از سری گلکسی S21 نمایشگر ۶.۲ اینچی از نوع داینامیک امولد ۲X دارد و وزنش ۱۷۱ گرم است. اطراف گوشی را فریم آلومینیومی احاطه کرده و نمایشگر با شیشه گوریلا کلس ویکتوس محافظت می‌شود. در قاب پشتی اما خبری از شیشه نیست و در عوض سامسونگ از پلی کربنات تقویت شده استفاده کرده است. اما مهم‌ترین تغییری که در مقایسه با نسل‌های قبلی و نیز سری گلکسی نوت ۲۰ به چشم می‌خورد در بخش ماژول دوربین پشتی قابل مشاهده است. حالا مجموعه دوربین‌ها با فریم اطراف گوشی یکپارچه شده‌اند و ظاهر خاص‌تری دارند.

رزولوشن نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و نرخ رفرش ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز هم علاوه بر این که خیال گیمرها را از بابت نمایش روان بازی‌ها راحت می‌کند خبر از اجرای نرم رابط کاربری (با تنظیم خودکار نرخ رفرش) می‌دهد. گلکسی اس ۲۱ همچنین به ۸ گیگابایت رم مجهز شده و با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد.

سامسونگ از گلکسی S۲۱ و +S۲۱ رونمایی کرد

اما دوربین همیشه یکی از بخش‌های پرچمداران است که سامسونگ تاکید زیادی روی آن دارد. دوربین‌های گلکسی S21 روی کاغد تفاوت چندانی با گذشته ندارد اما به گفته سامسونگ به لطف هوش مصنوعی بهبودهایی شامل حالش شده است. دوربین پشتی سه گانه، یک حسگر عریض ۱۲ مگاپیکسلی را شامل می‌شود که گشودگی دیافراگم f/1.8 دارد و به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده است. در کنار آن یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دیافراگم f2.2 به چشم می‌خورد. در نهایت یک دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال هیبریدی ۳ برابر و گشودگی دیافراگم f2.0 این ترکیب را کامل می‌کند. در جلوی گوشی هم یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f2.2 قرار گرفته است.

گلکسی اس ۲۱ باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ‌ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. البته سامسونگ پشتیبانی از شارژ بیسیم را هم فراموش نکرده و کوچک‌ترین عضو از سری S21 از شارژ وایرلس سریع ۱۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ از گلکسی S۲۱ و +S۲۱ رونمایی کرد

اس ۲۱ همچنین به اسپیکر استریو مجهز شده و از وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه باید گفت که دستگاه‌های سازگار با وای‌فای ۶E علاوه بر امکان کار در فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی توانایی کار در فرکانس ۶ گیگاهرتزی را هم دارد و پهنای باند بالا و تداخل کمتر را در اختیار کاربران می‌گذارد.

سامسونگ برای تنظیم صدای اسپیکر استریو دستگاه هم از تجربه زیر مجموعه خود یعنی AKG بهره برده تا صدایی با کیفیت بالا پخش شود. گلکسی اس ۲۱ همچنین به لطف گواهینامه استاندارد IP68‌ توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را هم دارد.

این گوشی در رنگ‌های بنفش، صورتی، خاکستری و سفید و با اندروید ۱۱ به دست کاربران می‌رسد. همچنین باید اشاره کنیم که مدل ۲۵۶ گیگابایتی تنها در رنگ خاکستری روانه بازار خواهد شد. قیمت گلکسی اس ۲۱ از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود.

سامسونگ گلکسی +S21

سامسونگ از گلکسی S۲۱ و +S۲۱ رونمایی کرد
مدل پلاس شباهت‌های بسیاری با اس ۲۱ دارد. این گوشی نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی با رزولوشن مشابه (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) دارد. ظرفیت باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و وزن نسبتا بالای ۲۰۲ گرمی دارد. در بخش بدنه دستگاه مهم‌ترین تفاوت با اس ۲۱، قاب پشتی از جنس شیشه گوریلا گلس ویکتوس است.

سامسونگ از گلکسی S۲۱ و +S۲۱ رونمایی کرد

سایر مشخصات گلکسی اس ۲۱ پلاس مشابه مدل اس ۲۱ است. این گوشی در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به دست کاربران می‌رسد. این گوشی قیمت پایه ۹۹۹ دلاری دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.