سامسونگ تکذیب کرد

ماه گذشته بحث‌هایی مبنی بر استفاده کارخانه سامسونگ از کودکان کار و کارگرانی با سن غیرقانونی مطرح شد که این شرکت این موضوع را رد کرده است.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا،‌ در ماه‌های اخیر به دنبال پیشرفت‌های این برند تجاری انتقاداتی عنوان و در قالب آن‌ها مطرح شد که سامسونگ در کارخانه‌های خود از افرادی با سن پایین استفاده کرده و نه تنها کارمندان آن در ساعاتی فراتر از حد معمول به کار گرفته می‌شوند بلکه دسترسی و بهره‌مندی آن‌ها از امکانات پزشکی هم صفر است.

بنا به اعلام سایت خبری سی‌نت این شرکت روز گذشته اعلام کرده است که تمام کارمندان آن از سن قانونی برخوردارند.

سامسونگ همچنین اعلام کرده است که کیفیت خود را حفظ خواهد کرد و قطعات آن‌ با بالاترین استانداردهای ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرند و با تاکید بر توجه به ممنوعیت بحث خشونت علیه کودکان کار، اعلام کرده است که نظارت‌های لازم را صورت داده است تا در کارخانه‌های آن در چین هم مطابق با قانون کار برخورد شود.

اما پیش از این زمانی که گروهی در چین به بررسی وضعیت کارگران پرداختند اعلام کردند که شرکت HEG الکترونیک که جزو شرکت‌های زیرمجموعه سامسونگ به شمار می‌رود و برای این شرکت DVD و گوشی‌های موبایل تهیه می‌کند، حداقل هفت کودک زیر ۱۶ سال را به کار گرفته است.

سامسونگ اعلام کرده که بررسی‌های کاملی برای این موضوع صورت گرفته و البته بررسی‌های صورت گرفته گویای آن بوده است که در کارخانه‌های تولیدکننده آی‌پد اپل و یا آیفون هم از کودکان کار بهره گیری می‌شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.