سانسور رسانه‌ای جنایات حاکمان بحرین از سوی غرب مظلومیت مردم این کشور را مضاعف می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تحولات بحرین سرکوب مردمان آن و شهدای بحرین همچنین زندانی‌ها و محاکمات ناعادلانه رهبران این قیام هیچ بازتابی در رسانه‌های گروهی و جمعی جهان ندارد و سازمان دفاع از حقوق بشر و شورای امنیت هیچ گونه حضوری در این راستا از خودشان نشان ندادند.

“سیدهادی سید افقهی”  در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انقلاب مردم بحرین و سانسورهای رسانه‌ای در رابطه با این موضوع از سوی غرب گفت: سبب سانسور و عدم بازتاب انقلاب و جنبش مردم بحرین به سیاست‌های یک بام و چند هوای آمریکا و متحدان غربی‌اش در بحرین بازمی‌گردد.
 
وی ادامه داد: آمریکا از چند جهت در رابطه با جنبش مردم بحرین وحشت دارد، یکی اینکه مردم بحرین اکثریت شیعه می باشند در نتیجه آمریکا آن‌ها را به متمایل بودن به ایران متهم می‌کند در نتیجه اگر انقلاب بحرین پیروز شود مردم بحرین حکومتی تشکیل خواهند داد که طرفدار ایران است.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: این تفکر، منافع آمریکا را در بحرین به مخاطره می‌افکند و اگر این انقلاب به سرانجام برسد آمریکا مجبور خواهد شد ناوگان پنجم خود را منطقه دور کند و بحرین که جزو منظومه شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس است از این منظومه خارج شده و همین امر سبب خواهد شد شیعیان منطقه شرقی عربستان سعودی تحت تاثیر امواج انقلاب بحرین قرار بگیرند و آن‌ها هم در منطقه خود که سرشار از نفت و گازی است که آمریکایی‌ها روی آن‌ سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تحرکاتی را انجام دهند.
 
وی با اشاره به مظلومیت مردم بحرین و حضور نیروهای خارجی در جهت سرکوب این انقلاب اظهار داشت: چیزی که مظلومیت مردم بحرین را چند برابر می‌کند ورود نیروهای سرکوب‌گر رژیم آل‌سعود به خاک این کشور است.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: باید توجه داشت که ورود نیروهای مسلح عربستان به خاک بحرین یک تجاوز آشکار است و آن‌ها بدون کسب مجوز از سوی شورای امنیت و اتحادیه عرب به سرکوب جنبش مردمی بحرین پرداختند.
 
سید افقهی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد دستگیری‌های بی‌‌رویه و صدور احکام درازمدت و اعدام برای مردم بحرین هستیم و هیچ کدام براساس موازین حقوق بشر نیست و مظلومیت مردم بحرین نسبت به دیگر قیام‌های کشورهای دیگر مضاعف و قابل توجه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.