سایتهای همسریابی از کجا هدایت می‌شوند؟

سرهنگ سیدمحسن میربهرسی با اشاره به اینکه پلیس فتا با سایت های همسریابی برخورد می کند، گفت: سرورهای اکثر این سایت ها در خارج از ایران و با هدف کلاهبرداری و اخاذی است.

آریا: سرهنگ سیدمحسن میربهرسی با اشاره به اینکه هیچ کدام از سایت های همسریابی مجوز ندارند، گفت: وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان متولی اعطای مجوز به سایت ها هستند و این در حالی است که هیچ کدام از سایت هایی که تحت عنوان همسریابی و دوست یابی فعالیت می کنند از نهادهای ذی ربط اجازه فعالیت ندارند.

میربهرسی ادامه داد: هنوز قوانین، استانداردها و شرایط لازم برای راه اندازی این سایت ها در ایران وجود ندارد و همچنین وزارت ارشاد بارها اعلام کرده است وجود و فعالیت این سایت ها به هیچ عنوان رسمیت ندارد.

معاون اجتماعی سابق پلیس فتا با بیان اینکه سرورهای این سایت ها عمدتا در خارج از کشور است، اظهار داشت: اکثر این سایت ها برای اخاذی و کلاهبرداری از مردم است به خصوص برخی سایت که برای عضویت آن باید مبلغی پرداخت شود؛ لذا اکثر IP های این سایت ها در خارج از کشور به ثبت رسیده است.

میربهرسی افزود: هر سایتی که این ادعا را بکند از طرف وزارت ارشاد با آن برخورد می شود و اگر شکایت و کلاهبرداری از طریق این سایت ها صورت گیرد، پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ) وارد عمل شده و مسئولین آن سایت را دستگیر می کند.

وی درخصوص لفظ پلیس سایت و معنای آن نیز گفت: پلیس سایت اصطلاحی است که در اینترنت به کار می رود و منظور بخش کنترلی سایت مورد نظر است. لذا در این خصوص نباید سوء تفاهم ایجاد شود زیرا پلیس سایت به معنی پلیس فتا و فضای مجازی و پلیس کشوری نیست. 


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.