«سایه سلطان» روی آنتن شبکه ۲ می‌رود

جام جم آنلاین: نخستین قسمت مجموعه تلویزیونی «سایه سلطان» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم شنبه چهارم شهریورماه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

«سایه سلطان» را مرتضی آتش زمزم برای سیمای مرکز اصفهان کارگردانی کرده است. در این سریال بهزاد فراهانی، هوشنگ حریرچیان، بابک انصاری، اسماعیل موحدی، شراره رخام، مریم امینی، محمدعلی میاندار، سعید محقق، جمشید گنجلی، مژگان رفیعی، حسین جریره، یوسف تیموری و طناز تجدد نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. از آنجایی که بخشی از داستان «سایه سلطان» مربوط به لبنان می‌شود بازیگرانی مانند مجدی مشموشی، رنیا سلوان و ماریتا زوپولین حداد نیز برای بازی در این سریال از لبنان به ایران آمده‌اند.

داستان «سایه سلطان» در سه دوره گذشته، حال و آینده روی می‌دهد و ماجراهای آن از جایی آغاز می‌شود که دختری فرانسوی با خیال این‌که اصلیتی ایرانی دارد به ایران می‌آید و به اصفهان می‌رود. او در خیال در زمان سفر  و تاریخ معاصر ایران در دوره قاجار را مرور می‌کند. او در این سیر تاریخی با شخصیتی  به نام ظل‌السلطان، پسر بزرگ ناصرالدین شاه آشنا می‌شود؛ مردی مستبد که والی اصفهان است و به دستور اوست که برخی از اماکن دیدنی و باستانی اصفهان نابود می‌شود. نقش ظل‌السلطان را بهزاد فراهانی بازی می‌کند. این سریال در خانه‌های قدیمی و محل‌های سنتی اصفهان تصویربرداری شده است.

«سایه سلطان» ساعت ۲۱ از شبکه ۲ سیما پخش می‌شود.

برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: مرتضی آتش زمزم، ناظرکیفی: یوسف افشاری، تصویربرداری: محمد فضیله، طراح صحنه و لباس: محسن شریفی، صدابردار: مسعود اردلان، طراح گریم: علی بهادر، مدیر تدارکات: حسین توکلی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مهرداد یزدانی، عکاس: محمدحسین وجدانی و مجری طرح: محسن آتش زمزم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.