ساپورت جیمیل برای جستجوی فایل های ضمیمه شده

جیمیل به عنوان محبوب ترین سرویس دهنده ایمیل به صور مداوم در حال افزایش و بهبود امکانات خود به خصوص در جستجوی میل های دریافتی است.یکی از تازه ترین امکاناتی که تا این اواخر در جی میل وجود نداشت و به تازگی به عنوان بخشی از امکانات بهبود یافته جی میل در جستجوی مطالب اضافه شده است ، امکان جستجو در فایل های مختلف ضمیمه شده (attachment) است.

شما در حالت عادی در صورتی که نام میل (وارسال کننده آن در حالت کلی) را به همراه کلمات کلیدی داشته باشید ، می توانید با یک جستجوی ساده به آنها دسترسی داشته باشید چون جی میل تمامی میل های دریافتی را که به صورت متن و یا یک فایل HTML باشد ایندکس می کند اما فایل های PDF ، داکیومنت های وردی ،پاورپوینت و برخی فرمت های مشابه ، ایندکس نمی شود و نمی توان آنها را جستجو کرد.

اما خبر خوب در موردجیمیل ساپورت جیمیل برای جستجوی فایل های ضمیمه شده از فرمت های مختلف است که به تازگی به آن اضافه شده است و در مورد فایل های با فرمت pdf ، ppt وdoc تست شده است و به خوبی آنها را جستجو می کند اما ممکن است درمورد برخی فرمت های به خصوص قدیمی به درستی کار نکند!

برای جستجوی مطالبی که دارای فایل پیوست شده هستند می توانید با نوشتن دستور has:attachment و نوشتن برخی کلمات کلیدی آنها را سرچ کنید. همچنین برای جستجوی فایل ها به صورت محدود شده ، از بین برخی فایل های پیوست شده خاص مانند فایل های با فرمت pdf می توانید با نوشتن دستور has:attachment filename:pdf به جستو بپردازید.نمایش فایل های جستجو شده نیز به شکلی که در تصویر می بینید خواهد بود و در صورت یافتن آنها بدون میل متنی و موضوعی که فایل ضمیمه شده به آن دریافت شده است خواهد بود.

منبع: وب بلاگ فارسی

خبر های مرتبط:

  1. امکان ذخیره فایل های ضمیمه شده به جی میل در گوگل درایو!
  2. غیر فعال کردن جستجوی برخی فایل ها در ویندوز
  3. فهرست کردن و جستجوی همه اطلاعات هارد در چند ثانیه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.