ساکت: فساد در فوتبال هم هست؛ مثل بقیه جاها / زمانی که در سپاهان بودم جادوگری بحث روز بود نه رشوه

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان منکر وجود فساد در فوتبال ایران نمی‌شود.

به گزارش ممتاز؛ محمدرضا ساکت مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان و مدیر فعلی باشگاه فولاد ماهان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا فساد در فوتبال ایران وجود دارد؟ می‌گوید: «نمی‌توانم بگویم فساد وجود دارد، از طرفی نمی‌توانم بگویم فساد وجود ندارد، اما فساد در فوتبال ایران وجود دارد. به این سبب که فساد در همه جا هست. در هر صنعتی که بروید، فساد وجود دارد. در بانک و بیمه و سایر حوزه‌های دیگر هم فساد وجود دارد، اما فرق فوتبال با بقیه جاها این است که از بچه ۸ ساله تا پیر مرد ۸۰ ساله، خبرها آن را دنبال می‌کنند. یک بچه ۸ ساله نمی‌رود خبرها بانک و بیمه را بخواند تا متوجه فساد آنجا شود. ولی خبرها فوتبال را دنبال می‌کند و می‌فهمد که در فوتبال فساد هست. به همین سبب فساد فوتبال بیشتر از فساد سایر حوزه‌ها توی چشم است.»
ساکت ادامه می‌دهد: «البته بدی ماجرای فساد فوتبال ایران این است که همه آدم‌ها حرف‌هایشان را در رسانه‌ها می‌زنند. در حالی که اگر کسی حرفی می‌زند باید آن را ثابت کند. رسانه‌ها دادگاه نیستند. اشخاص باید مدارک خود را به دادگاه ببرند.»
او در مورد تجربیات خودش از ماجرای فساد فوتبال می‌گوید: «زمانی که من مدیرعامل سپاهان بودم، بحث تبانی وجود نداشت. آن زمان مباحث فرق می‌کرد. مسائلی مثل رمال و جادوگر در زمان مدیرعاملی من بسیار بود. بسیار‌ها می‌آمدند پیش ما و می‌گفتند می‌توانند نتایج مسابقات را با جادوگری، تعیین کنند. ما هم شماره آن‌ها را می‌گرفتیم و می‌گفتیم خداحافظ. اما آن زمان بحث داوری نبود. مسائلی مثل دوپینگ، جادوگری، تبانی، دلالی، صغر سن، رشوه و …، هر سال به نوبت مطرح می‌شوند و همه در مورد آن صحبت می‌کنند. سال بعد دوباره یک موضوع دیگر مطرح می‌شود و موضوع قبلی به فراموشی سپرده می‌شود. یعنی بدون اینکه موضوع قبلی را حل کرده باشیم، می‌رویم سراغ مسئله تازه و در مورد آن حرف می‌زنیم. مطرح شدن مسائل تازه به معنای از بین رفتن قبلی‌ها نیست. ما باید با این مسائل، به صورت موضوعی برخورد کنیم. یعنی باید سعی کنیم آن‌ها را ریشه‌ای حل کنیم.»
او ادامه می‌دهد: «فوتبال در بقیه کشورها هم فساد دارد. هر چقدر که فوتبال حرفه‌ای رشد می‌کند، فساد هم با آن رشد می‌کند و بزرگ می‌شود. ولی ما باید از کشورهایی که در تقابل با فساد، تجربه موفقی داشته‌اند الگوبرداری کنیم. در آمریکای لاتین و آفریقا و اروپا هم این مسائل وجود داشته و دارد اما ایران باید از تجربه موفق سایر کشورها برای برخورد با فساد استفاده کند. البته نباید این موضوع را این قدر بزرگ کنیم که همه از فوتبال دلزده شوند چون واقعا فساد فوتبال به این اندازه که گفته می گردد نیست.»
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.