ساکنان کشورهای ثروتمند “اروپا” راهی کشورهای فقیرتر این منطقه می‌شوند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هزاران تن از ساکنان غرب اروپا به سبب بحران اقتصادی راهی کشورهای فقیرتر این اتحادیه نظیر “رومانی” و “بلغارستان” می‌شوند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از هر چیز بهای اندک زمین در این قبیل کشورها است که اهالی غرب اروپا را مجذوب خود می‌کند و گاه زیبایی این سرزمین‌های نوظهور شرق اروپا است که آنها را به سکونت در این کشورها ترغیب می‌کند تا از فرصت‌های موجود در اروپای نوظهور بهره ببرند.

در حالی که بعضی در انگلیس بیم دارند با گشایش رسمی بازار کار میان رومانی و بلغارستان و دیگر کشورهای اروپایی از اول ژانویه ۲۰۲۴ میلادی موج گسترده مهاجرت رومانیایی‌ها و بلغارها به انگلیس آغاز شود، رومانی و بلغارستان خود بیش از پیش پذیرای اتباع خارجی در خاک خود می‌شوند.

بنا بر گزارش ممتاز به نقل از اداره آمار اروپا و آمارهای ملی بلغارستان و رومانی، ۱۴۵ هزار خارجی در این دو کشور زندگی می‌کنند که از این تعداد دست کم ۵۲ هزار نفر تبعه اتحادیه اروپا می باشند.
برای نمونه اتباع “اسپانیا” که طی سال‌های اخیر با بحران اقتصادی شدیدی روبرو بوده‌اند، می‌کوشند با سکونت در رومانی یا بلغارستان زندگی بهتری را برای خود رقم بزنند.

اسپانیا به عنوان کشوری واقع در غرب اروپا به تازگی موفق شده است تا حدودی از ورطه دو سال رکود اقتصادی خارج بیاید در حالی که رومانی طی ۹ ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی، رشد اقتصادی بالغ بر ۲٫۷ درصد داشت و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ میلادی به طور متوسط رشدی بالغ بر ۲٫۲ درصد داشته باشد.

در این میان رشد اقتصادی ناحیه یورو برای سال ۲۰۲۴ میلادی تنها ۱٫۱ درصد پیش بینی شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.