سایت جدید مایکروسافت راه اندازی شد

مایکروسافت، غول رایانه در دنیا، سایت جدیدش را که از ژوئن ۲۰۱۲ (تیر ) خبرش را داده بود، بالاخره راه اندازی کرد. حالا باید ببینید که اساسا چهره Home page قبلی اش را تغییر داده است. از امروز می توانید پیشنمایش سایت جدید را مشاهده کنید. اگر همین الان سایت را مشاهده کنید، می بینید که در طراحی سایت کمی درهم و برهمی وجود دارد که احتمالا تا زمان به روز رسانی کامل، بهبود پیدا می کند.

از ویژگی های خوب این سایت جدید، اینست که وقتی به سایت وارد می شوید، سایت با توجه به رزولوشن صفحه تان، چگونگی نمایش را مشخص می کند. نکته تبلیغاتی جدیدی هم درونش به کار رفته که در بالای صفحه مشاهده می کنید که به تبلیفات خود مایکروسافت و محصولاتش می پردازد و این به قدری انسان را جذب می کند که انسان فراموش می کند برای چه به سایت رفته! این تبلیغات، حسابی به سایت های دیگر (بینگ، اسکایپ،  ویژوال استودیو و … بازدید کننده می رسانند!)

نکته جالب توجه اینست که با هر مرورگری که سایت را باز کنید، طراحی سایت کمی متفاوت می شود؛ مثلا تصویر بالا برای مرورگر های اپرا، گوگل کروم، و اکسپلورر ۱۰ است و موضوع برای مرورگر های دیگر (فایر فاکس، اینترنت اکسپلورر ۹ و …) کمی متفاوت است و کاربران قبلی طراحی متفاوتی را مشاهده می کنند.

زمانی که مرورگرتان، غیر از آی ای ۱۰، کروم و اپراست، طراحی خاصی را نمی بینید، صفحه استاتیک (ایستا) است و پاسخگو و انعطاف پذیر هم نیست.

بالای صفحه برای شناسایی است، همان طور که می بینید در بالا، نوار سرچ، لینک به محصولات، دانلود ها، امنیت و خرید، کشور ورود، آی پی و … را نشان می دهد که تقریبا در همه مرورگر ها یکسان است. یکی دیگر از وجه های تمایز را در اینجا می توانید ببینید، یعنی توانایی سوییچ حالت خود به حالت کار یا خانه که تنها در مرورگر های کروم، اپرا و آی ای ممکن است که منجر به تغییر تیزر تبلیغاتی بالای صفحه نمی شود. هنوز با این وجود معلوم نیست که مایکروسافت چرا تصمیم به گذاشتن تمایز میان مرورگر های مختف گرفته. شاید به خاطر محدودیت های تکنیکی یا بیزینس است. یا شاید هم چیز دیگری است؟

با وجود این همه چیز که گفتیم، حتی اگر تمام بدی ها (چه از لحاظ امنیتی، چه تمایز میان مرورگر ها و …) را پشت هم بگزاریم، باز هم به این پی می بریم که این نسخه بهترست؛ چرا که سبکی جدید تر دارد و جستجو در آن از نسخه قبلی خیلی بهترست. شما آن را چطور ارزیابی می کنید؟ نسخه قبلی را دیده بودید؟ به نظرتان این بهترست یا همان قبلی؟ پاسختان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Ghacks

مطالب مرتبط

  • بررسی ۵ مرورگر وب دنیا؟ کدام یک برترند؟ FireFox 5.0 ،IE 9 ،Opera 11 ،Chrome 12 و Safari 5 + جایزه
  • بازگردانی تب های تازه بسته شده در مرورگر ها
  • استفاده از نسخه ۶۴ بیتی مرورگرهای وب روی ویندوزهای ۶۴ بیتی
  • نیازهای کاربر ، عامل برتری یک مرورگر نسبت به سایرین !
  • مقایسه مرورگرهای وب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.