سایه روشن‌های خبر انشقاق در جبهه پایداری: حمایت از نامزدی جلیلی یا حدادعادل، مسئله این است؟!

به گزارش خبرآنلاین، نخستین بار خبرگزاری آریا خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه جبهه پایداری به دو طیف قم و تهران منشعب شده است و این انشعاب نیز از اختلاف درباره انتخاب یک نامزد واحد برای ریاست جمهوری آغاز شده است. امروز هم هفته نامه آسمان و هفته نامه مثلث یکی از پرونده‌های خود را به این خبر اختصاص داده بودند. قاسم روانبخش یکی از اعضای جبهه پایداری فردی بود که هر دو این هفته‌ نامه‌ها با وی به گفت و گو نشستند.

روانبخش در گفت و گو با آسمان درباره این خبر گفت که انشعاب صحت ندارد و این بحث را موتلفه ای ها شروع کرده‌اند. وی همچنین درباره علت استعفای آقایان کوثری و الهام از این جبهه هم گفت که کوثری اصلا عضو نبوده و الهام هم خودش تمایل نداشته که باشد.

وی همچنین در گفت و گو با مثلث با تکرار این موضوع که موتلفه در انتشار این خبر دست داشته است، گفت: از آنجایی که در این مدت جبهه پایداری در عرصه رسانه‌ای ظهور و بروز نداشته است، شاید همین موضوع موجب حدس و گمان‌هایی شده است که برخی با برداشت خود آن را تبدیل به خبر کرده اند.

روانبخش همچنین درباره علت سکوت رسانه‌ای این جبهه هم به بحث‌های درون تشکلی اشاره کرد و گفت: قاعدتا یک تشکل بدون اساسنامه و مرامنامه امکان ندارد به کار خود ادامه دهد. زیرا باید تصمیم گیران، سخنگو و دبیرکل مشخص شوند. وی درباره علت عدم حضور الهام در جبهه پایداری هم تصریح کرد: در جبهه پایداری تصمیم جمعی این بود، کسانی که در مناصب تصمیم‌گیری جبهه پایداری حضور دارند برای اینکه شائبه‌ای ایجاد نشود نباید همزمان مسئولیت‌های اجرایی داشته باشند. در همین راستا آقای الهام نیز با توجه به اینکه دارای مسئولیت ‌هایی در دولت هستند، تصمیم گرفتند در جایگاه تصمیم‌گیری جبهه پایداری حضور نداشته باشند. ولی همکاری شان را با جبهه پایداری ادامه خواهند داد.

روانبخش حرف خود را اینگونه تکمیل کرد که عدم حضور در شورای مرکزی به معنای انشعاب و قطع همکاری نیست.

هفته‌نامه آسمان در بخش دیگری از پرونده خود یادداشتی از اسماعیل کوثری منتشر کرده است. او که نامزد لیست جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم بود و از تهران وارد مجلس شد در این یادداشت نوشته است که « اخباری که در خصوص انشقاق پایداری‌ها منتشر شده است، گمانه زنی‌های رقیب است، این تشکل سیاسی سخنگو دارد و تاکنون چنین چیزی را تایید نکرده است.»

کوثری در بخش دیگری از این یادداشت نوشته است: «وحدت در انتخابات ریاست جمهوری یک ضرورت و ایجاب برای اصولگرایان است». وی ادامه داد: «در خصوص اعلام حمایت بخشی از اصولگرایان از حدادعادل، باید گفت این امر مربوط به زمان انتخابات ریاست مجلس بود و نباید آن را به انتخابات ریاست جمهوری تعمیم داد، از سوی دیگر در صورتی که سعید جلیلی بپذیرد در انتخابات حضور داشته باشد بخش بزرگی از اصولگرایان از وی حمایت خواهند کرد.»

آسمان همچنین به نقل از محمدعلی بزرگواری نماینده کهکیلویه و بهمئی و از اعضای جبهه پایداری درباره اینکه آیا دلیل انشقاق این جبهه موضوع حمایت از حدادعادل یا سعید جلیلی است؟، نوشت: «‌شما به عنوان یک خبرنگار فکر می‌کنید حداد عادل به عرصه انتخابات می‌آید، حال آنکه بسیاری از اعضای جبهه پایداری در انتخابات هیات رئیسه مجلس، همچون من، به آقای لاریجانی رای دادند. گرچه حدادعادل را فردی دلسوز و منطقی می‌دانم. اما بعید است او که نتوانست در انتخابات مجلس رای اصولگرایان را به خود اختصاص دهد به عرصه بزرگتری چون انتخابات ریاست جمهوری بیاید.»

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.