سایه سنگین اتهام قتل بر سر سوپراستار بالیوود

۱۹ام بهمن ،

سلمان‌‌خان؛ نیکوکار یا قاتل

محبوبیت ستارگان بالیوودی و نحوه عملکرد و رفتار آنها در زندگی آنچنان تاثیری بر روح، ذهن و قلب میلیون‌ها انسان اردو زبان عاشق سینما در شبه قاره هند دارد که اگر جایی خواندید یا شنیدید که حرف‌های ستارگانی همچون آمیتاب باچان، سلمان خان، آنیل کاپور و… نزد مردم هند از حرف‌های مهاتما گاندی که بر استعمار پیر غلبه کرد، بیشتر خریدار دارد تعجب نکنید.

به گزارش هنرآنلاین، در بین ستارگان هالیوود سلمان‌خان از معدود بازیگرانی است که در میان طیف وسیعی از جامعه هند هواداران بی‌شماری دارد. گواه این ادعا اکران تازه‌ترین فیلم سلمان خان با عنوان “دبنگ۲” (محصول سال ۲۰۱۲) در کریسمس امسال بود که پس از اینکه روی پرده رفت، بیش از ۳۵۰۰ سالن نمایش‌دهنده این فیلم برای بیش از یک هفته مملو از تماشاگر بود.

خرید بلیت‌هایی با قیمت ۳۵۰ روپیه (۶/۵ دلار) برای رفتن به سینما شاید برای تماشگران طبقه متوسط جنوب پایتخت پول بسیاری نباشد اما برای زاغه‌نشینانی که از شهرهای اطراف یه سنینماها می‌آیند، حرف دو، سه وعده نحمل گرسنگی است.

اما شهرت سلمان خان که هوادارانش تصوری رویایی از او و زندگی‌اش دارند با مجرم شناخته شدن او در یک دادگاه در هند، آن هم به جرم قتل عمد که در سال ۲۰۰۲ میلادی روی داده، آینده کاری این سوپراستار بالیوودی را در پرده‌ای از ابهام فرو برده است. و این در حالی است که فرجام‌خواهی سلمان خان که به هیچ عنوان زیر بار این اتهام نمی‌رود، چند سال به درازا کشیده است.

با این حال و ظاهرا این اتفاق و این دادگاه به این خاطر که هنوز حکم نهایی آن صادر نشده، بر روی شدت علاقه هواداران سلمان خان به او تاثیری نگذاشته و موفقیت‌های این بازیگر هنری همچنان ادامه دارد. اگرچه فیلم “دبنگ۲” از سوی منتقدان سینما امتیاز بالایی نگرفت، اما طرفداران سلمان خان برای شخصیت قهرمان او در این فیلم کف زدند، برایش سوت‌های ممتد کشیدند و زمانی‌که او شخصیت‌های بد داستان را کتک می‌زد، تشویقش کردند.

به نوشته بی.بی.سی، این بازیگر ۴۷ ساله تاکنون در بیش از ۸۰ فیلم بازی کرده و پولسازترین ستاره بالیوود محسوب می‌شود. پنج تا از آخرین فیلم‌هایش “دبنگ”، “آماده”، “بادیگارد”، “ایک تا تایگر” و “دبنگ۲” فروش فوق‌العاده‌ای داشتند.

سلمان خان فرزند ارشد سلیم‌خان، سناریست نامدار سینمای هند است. او در شبکه‌های اجتماعی هم طرفداران بسیاری دارد. صفحه هوادارانش در صفحه اجتماعی فیسبوک بیش از ۷/۵ میلیون عضو دارد و در توییتر هم بیش از ۳/۳ میلیون نفر او را دنبال می‌کنند.

روی دیگر سلمان خان

اما گفتنی‌ها دربارهٔ سلمان خان، به اینجا ختم نمی‌شود و داستان دعواهای سلمان خان در مهمانی‌ معمولا نقل محافل مطبوعات زرد و ستون شایعات بالیوود در رسانه‌ها است.

یک مورد از این ماجراها، زمانی بود که سلمان خان بر اساس گزارش‌ها یک شیشه نوشابه را بر سر سابقش در یک رستوران خالی کرد و یا جدایی و پایان تلخ زندگی‌اش با آیشواریا رای، هنرپیشه نامدار بالیوود که حتی ادعا شد که سلمان خان او را کتک زده، اما او این اتهام را رد کرد.

در واقع پرونده قتل سال ۲۰۰۲ میلادی در شهر مومبای که سلمان خان در آن متهم شده، اولین رویارویی او با قانون نیست. او پیش از آن در سال ۱۹۹۸ میلادی به اتهام شکار غیرقانونی و کشتن یک آهوی حفاظت شده در ایالت راجستان دستگیر شد و در سال ۲۰۰۶ میلادی مجرم شناخته شد و به تحمل شش سال زندان محکوم شد، اما کمتر از یک هفته در زندان بود و با وثیقه آزاد شد؛ فرجام‌خواهی او در برابر این حکم در دادگاه به تعلیق افتاده است.

تلاش برای حفظ تعادل و ترمیم

چند سال پیش سلمان خان یک موسسه خیریه به نام “انسان بودن” را به منظور کمک به تحصیل و بهداشت تهیدستان جامعه تاسیس کرد. این هنرپیشه سرشناس و جنجالی سینمای هند در ۵ سال قبل تلاش‌های بسیاری کرده تا تصویر مخدوش شده خودش را بهبود ببخشد که در مواردی هم موفق بوده است.

موسسه خیریه او، تی‌‌شرت و بعضی محصولات دیگر را به صورت آنلاین و در بازار می‌فروشد و پول آن را صرف نیازمندان می‌کند.

دیگر اینکه روابط نزدیک سلمان خان با خانواده، به ویژه یکی از دو برادرش مشهور است. او همچنین به کمک به دوستانش و حتی غریبه‌ها شهرت دارد. اما در نهایت، تصمیم دادگاه مومبای در مجرم شناختن سلمان خان به قتل عمد، نشان می‌دهد که قبل جنجالی این هنرپیشه، سایه سنگینی بر موفقیت‌های کنونی او انداخته و سلمان خان، سوپراستار نامدار بالیوود برای رهایی از این اتهام ظاهرا کار بسیاری سختی را پیش روی خود دارد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.