سبحانی‌نیا: ریل‌گذاری‌ها برای حرکت رو به جلو انجام شده است

۲۹م اسفند ،

sobhaninia.jpg

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم حضور همه گروه‌های سیاسی در انتخابات آینده برای رسیدن به حماسه سیاسی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد نامگذاری سال تازه به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، گفت: سال تازه با دو شاخصه مهم حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با عنایت به نامگذاری سال قبل به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و در ادامه اهداف سال قبل آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به شعار محوری سال قبل، ریل گذاری‌هایی انجام شده است و زیرساخت‌های مناسبی آماده شده است تا بتوانیم اقدامات موثری در راستای تحقق اهداف تولید ملی، خودکفایی اقتصادی، اشتغال و استفاده از ظرفیت داخلی انجام دهیم و حرکت به سمت جلو را ادامه دهیم.

وی با بیان این‌که «توقع از مسوولان و همه فعالان در نظام این است که مسیر مورد نظر را عملیاتی کنند» گفت: شیوه دستیابی به شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نیز مهم است.

این عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به این‌که «کشور و همه دنیا در شرایط خاصی قرار دارند» گفت: این تنها مسائل داخلی نیست که تاثیرگذار است. با عزم و اراده، انسجام و وحدت ارکان نظام و حرکت در زیر چتر ولایت می‌توانیم به هدف نامگذاری امسال نزدیک شده و از شرایط فعلی عبور کنیم.

وی ادامه داد: شعار «حماسه سیاسی» به این سبب مطرح شده است که در آستانه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری یازدهم و دور چهارم انتخابات شوراها قرار داریم و این دو امر هم از نگاه خارجی و هم از نگاه داخلی دارای اهمیت فراوانی می باشند.

وی اظهار کرد: اهمیت داخلی برگزاری انتخابات این است که شور و شعور و بینش سیاسی، مشارکت حداکثری، اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی می‌تواند محقق شود تا این‌که یک انتخابات خوب با مشارکت بالا و سلامت انتخاباتی برگزار کنیم که تصویر روشنی از آگاهی، بصیرت و شعور سیاسی مردم را به جهان منعکس کند.

سبحانی‌نیا با اشاره به اهمیت خارجی انتخابات سال تازه نیز گفت: باید از فرصت‌های بزرگ برای انتخابات استفاده کرد. با مشارکت بالا و نشان دادن شعور سیاسی مردم می‌توانیم شاهد آثار و تبعات مثبت انتخابات آینده در فضای سیاسی جهان باشیم.

وی ادامه داد: انتخاب یک دولت منسجم و هماهنگ با خواسته‌های نظام و مردم می‌تواند شرایط ما را در جامعه جهانی بهبود بخشد. از این نظر دو جنبه شعار مطرح شده برای سال جاری، مکمل یکدیگرند. حماسه سیاسی می‌تواند بستر و زمینه را برای دستیابی به اهداف اقتصادی و باز شدن راه حضور ایران در صحنه بین‌المللی را فراهم کند و منجر به برطرف شدن موانع پیش‌روی نظام در عرصه‌های مختلف باشد.

وی با تاکید بر این‌که «شعار سال تازه، یک شعار همه‌جانبه است» گفت: هم از نگاه داخلی، هم از نگاه بین‌المللی حماسه سیاسی می‌تواند نشان‌دهنده بصیرت، آگاهی بالا، شعور سیاسی و اخلاق‌مداری باشد.

این عضو هیات رییسه مجلس اظهار کرد: برگزاری انتخابات سالم با مشارکت سازنده و حضور گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات می‌تواند یک تصویر خوب بین‌المللی از ایران را به جهانیان ارائه دهد و منجر به تغییر نگاه بین‌المللی شود که در حال حاضر علیه ماست و همچنین می‌تواند موانع بر سر راه حضور بین‌المللی ایران را برطرف کند و راه‌ها را برای رفع موانع و تحریم‌ها فراهم نماید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.