سبزترین خودروی نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲

رنو مدل زوئی تاج بهترین خودروی سبز نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس ۲۰۱۲ را به سر کرد. این خودروی الکتریکی ظرف ۳۰ دقیقه شارژ می شود و با یک بار شارژ ۹۰ مایل (۱۴۵ کیلومتر) طی می کند. قیمت آن نیز مقرون به صرفه است.

به گزارش سایپانیوز به نقل از سایت Torque News [تُرک به معنی گشتاور است]، نمایشگاه خودروی پاریس چند سالی است که جولانگاه خودروهای الکتریکی است امسال خودروی زوئی رنو با کسب ۵۱ درصد آرا به عنوان سبزترین خودروی سال ۲۰۱۲ نمایشگاه پاریس انتخاب شد. زوئی یک خودروی ایرودینامیک الکتریکی است که قیمت آن بسیار پایین است، سیستم شارژ باتری آن خیلی انعطاف پذیر بوده و نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر با هر بار شارژ را طی می کند.
زوئی اول بار در نمایشگاه سال ۲۰۰۹ پاریس به نمایش درآمد. بالاترین سرعت این خودروی شهری بسیار جمع و جور ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است. در سال ۲۰۰۹ فناوری شارژ باتری آن قدیمی تر بود و برای پر شدن باتری به حداقل ۴ و حداکثر ۸ ساعت زمان نیاز داشت.
در شهرهای آمستردام و سانفرانسیسکو خدماتی برای این نوع خودروها در نظر گرفته اند که بسیار جالب است، به فواصل مشخص ایستگاه هایی وجود دارد که ظرف سه دقیقه باتری خالی شما را برداشته و باتری پر جایگزین می کنند تا شما در راه نمانید.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.