سبک‌های زرین علیرضا زرین در سینمای ایران +تصاویر

۱۴ام بهمن ،

“علیرضا زرین دست” با ورودش به عرصه هنر سبک ها و تصاویر نو و زرینی را در عرصه فیلمبرداری وارد سینمای ایران کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زرین دست، مدیر فیلم‌برداری جزء چیره دست ترین فیلمبرداران سینمای ایران است.

وی فعالیت هنری خود را با فیلم “وسوسه شیطان” به عنوان دستیار فیلمبردار در سال ۴۶ آغاز کرد. زرین دست فیلمهایی چون “نقاب”، “سنگ، کاغذ، قیچی” و “صحنه جرم ممنوع” را در مقطع متفاوتی تصویر برداری کرد ولی تصادفاً کنار یکدیگر به نمایش در آمد و نظر همگان را به خود جلب کرد.

وی فیلمبرداری صاحب سبکی است که استفاده از تخته الوار ابداعی اش، گرفتن پلان، سکانس همراه با حرکات پیچیده دوربین و یا نورآبی فقط بخش از روش کاری زرین دست در نحوه فیلمبرداریش است.

فیلمهای “سیندرلا” و “فرزند خاک” جزء آثاری بودند که به خاطر آن زرین دست در دوره ششم و دوازدهم جشن خانه سینما تندیس زرین بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد.

همچنین در دوره سیزدهم جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم برداری برا ی فیلم “پری”شد. “پری” فیلمی به کارگردانی داریوش مهرجویی ساخته سال ۷۳ است که نیکی کریمی در نقش “پری” برای نجات برادرش از پریشانی ایفای نقش کرد.

از کارهای دیگر این فیلمبردار می توان به “بی پولی” “سوپر استار”، ملکه” و “تلفن همراه آقای رئیس جمهور” اشاره کرد. وی از سال ۵۱ آغاز به فعالیت کرد و امروزه یکی از فیلمبرداران موفق سینما به شمار می آید.

گزارش از: منا شمسایی


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.