سبک زندگی، در بیماری زخم معده تاثیر دارد

سبک زندگی در بیماری زخم معده تاثیر دارد و افزایش وعده های غذایی با حجم کم و پرهیز از گرسنه ماندن و پرخوری، می تواند در بهبود این بیماری تاثیر مثبتی داشته باشد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ سمانه عزیزی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در گروه غذایی پروتئین ها، استفاده از گوشت لخم گاو و گوسفند، گوشت ماهی، ماکیان و تخم مرغ در بیماری زخم معده تاثیر منفی نداشته و این بیماران مجاز به مصرف این مواد غذایی هستند.

سمانه عزیزی اضافه کرد: مصرف ماهی های چرب مثل ماهی آزاد، قزل آلا، شاه ماهی و روغن های گیاهی مثل روغن های زیتون، سویا، کانولا، آفتابگردان و گردو به علت داشتن اسیدهای چرب امگا۳ در پیشگیری از التهاب و حفظ سلامت معده، به مقدار متعادل توصیه می شود.

وی در رابطه با مصرف مواد حاوی پروبیوتیک تصریح کرد:  اگرچه ماست، دوغ و سایرنوشیدنی های حاوی پروبیوتیک در این بیماران توصیه می شود، اما اثرات گوارشی خفیفی مانند نفخ و گاز را نیز ممکن است به همراه داشته باشند.

عزیزی یادآور شد: جویدن مناسب مواد غذایی و عدم استرس در هنگام صرف غذا می تواند به بیماران مبتلا به زخم معده در پیشگیری از تشدید این بیماری کمک کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.