سبک زندگی تان را متعادل کنید

علیرضا محمدی، متخصص روانشناسی بالینی  گفت:  برخوداری از یک شیوه سالم و متعادل نقش مهمی در به حاشیه راندن ترس ها، رفتارها و نگرانی های وسواسی ایفا می کند.

*از تکنیک های تن آرامی غافل نشوید

این متخصص روانشناسی بالینی در ادامه تصریح کرد: درست است که استرس منجر به اختلال وسواس چیزی نمی شود اما یک موقعیت پر از استرس می تواند عاملی برای بروز وسواس جبری باشد و استرس اغلب می تواند چنین رفتارهایی را بدتر و شدیدتر کند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: مراقبه- تنفس عمیق و دیگر تکنیک های مربوط به رهایی از استرس می تواند نشانه های اضطراب ناشی از اختلال وسواس جبری را کاهش دهد.

محمدی اظهار داشت: سعی کنید حداقل ۳۰ دقیقه در روز یکی از تکنیک های تن آرامی را تمرین کنید.

*عادت های غذایی سالم را در خود تقویت کنید

محمدی تصریح کرد: بی غذا ماندن به مدت طولانی باعث افت قند خون شده و می تواند به اضطرابتان دامن بزند.

وی در ادمه مطلب خود افزود: روز خود را با خوردن صبحانه آغاز کنید و حتما مصرف کربوهیدرات های مرکب نظیر مواد غذایی سبوس دار، میوه و سبزی ها را در سبد غذایی روزانه خود بگنجانید.

*مرتب ورزش کنید

این متخصص روانشناسی با این تصریح کرد: ورزش کردن یک روش درمانی طبیعی و سودمند برای مبارزه با اضطراب است که می تواند در هنگام هجوم افکار وسواسی به ذهنتان نشانه های اختلال وسواس جبری را کاهش بدهد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: به منظور کسب نتیجه بهتر سعی کنید بیشتر روزهای هفته را به مدت ۳۰ دقیقه صرف ورزش های ایروبیک کنید که باعث از بین رفتن تنش و استرس می شوند.

* مصرف نیکوتین را قطع کنید

محمد تصریح کرد: شاید مصرف نیکوتین به طور لحظه ای باعث کاهش اضطراب و نگرانی در فرد می شود اما عملا به بروز و تشدید نشانه های اضطراب منجر می شود.

وی در ادامه مطلب خود افزود: نیکوتین یک محرک بسیار قوی است و سیگار کشیدن باعث افزایش سطح اضطراب و تشدید نشانه های اختلال وسواس جبری می شود.

*به اندازه کافی بخوابید

این متخصص روانشناسی بالینی تصریح کرد: اضطراب و نگرانی نه تنها باعث بی خوابی می شود بلکه کمبود خواب می تواند افکار و احساسات اضطراب آور را تشدید کند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی خوب استراحت می کنید راحت تر می توانید خودتان را به لحاظ روحی و روانی متعادل نگه دارید و این خود یک عامل کلیدی در رویارویی با اختلالات اضطراب نظیر اختلال وسواس جبری است.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.