ستاد عالی جشنواره طلیعه ظهور تشکیل شود

سه شنبه ۱۳ تیر – ۰۴:۱۹:۵۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواستار تشکیل ستاد عالی جشنواره طلیعه ظهور در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، مهدویت را یکی از اصیل‌ترین پایه‌های تداوم و شروط اساسی انقلاب جهانی اسلام دانست و اظهار داشت: مهدویت هویت شیعه و مایه پیروزی و حاکمیت همه جانبه اسلام بر دیگر آیین‌های جهانی است.
وی در مورد انگیزه برپایی نمایشگاه طلیعه ظهور که در زمان حضور وی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شکل گرفت، گفت: با توجه به اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و تداوم و گسترش این انقلاب هم در قم خواهد بود، لذا معارف ناب مهدوی در بین جامعه باید ترویج شود و این جز با بهره گیری از ابزار هنر ممکن نخواهد بود.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از هنر به عنوان ابزار تاثیرگذار در نهادینه کردن مفهوم دینی و شیعی یاد کرد و ابراز داشت: با توجه به جایگاه قم، یکی از وظایف اصلی اداره‌کل ارشاد قم، نهادینه کردن فرهنگ مهدوی بین آحاد جامعه بود.
وی با اشاره به حضور خیل عظیم زائران در نیمه شعبان در قم عنوان کرد: در نیمه شعبان، جشن‌های فراوانی برگزار می‌شد که دارای آسیب‌های مختلفی بود که با در نظر گرفتن این مسائل و نیز با هدف سوق دادن ذوق هنری مردم به سمت مهدویت، جشنواره طلیعه ظهور پا به عرصه گذاشت.
حجت‌الاسلام شرفخانی تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه طلیعه ظهور، استفاده از ظرفیت هنرمندان برای تولید آثار فاخر مهدوی، نهادینه کردن مهدویت و افزایش معرفت مردم بود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه طلیعه ظهور در دو سال اول برگزاری این نمایشگاه با همکاری آستانه مقدسه گفت: استقبال مردم در دو دوره برگزاری از نمایشگاه خوب و پررنگ بود.
 معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در زمینه مهدویت افزود: برپایی این نشست‌ها به همراه نمایش عرفان‌های نوظهور، فرقه‌های انحرافی و مدعیان دروغین در این نمایشگاه اثرات خوبی بین مردم دارد.
وی با اشاره به ایده اولیه برپایی نمایشگاه طلیعه ظهور در سطح ملی ، عنوان کرد: ستاد عالی جشنواره و نمایشگاه طلیعه ظهور باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده و همه استان‌ها ملزم به ارائه آثار مهدوی به منظور ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه به دبیرخانه این جشنواره شوند.
حجت الاسلام شرفخانی همچنین خواستار تشکیل اتاق فکر و پشتیبان این جشنواره به منظور برنامه ریزی براساس چشم انداز ۲۰ ساله نظام شد و افزود: باید تمام ظرفیت‌های مردمی، موسسات و حوزه‌ها برای برپایی نمایشگاهی در خور جامعه اسلامی به کار گرفته شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۳۱۶۱۹۵۵۳۳۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.