ستاره‌ها در تلویزیون راستش را می‌گویند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

مجموعه «راستش را بگو» با نگاهی تازه، داستان رزمنده‌ای را روایت می‌کند که زخم خورده از روزهای جنگ، اکنون در اتاق کنترل متروی تهران، جامعه و آدم‌های آن را زیر ذره‌بین گذاشته و از مانیتورهای آن اتاق، iبه تماشای شهر و ماجراهای ریز و درشت آن نشسته است.

مهدی سلوکی، سام درخشانی، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، علیرضا جلالی‌تبار و امیر آقایی از دیگر بازیگرانی می باشند که در «راستش را بگو» بازی می‌کنند.

سریال‌سازی در گونه فلسفی و اخلاقی

محمدرضا آهنج که پیش از این مجموعه‌هایی چون سایه آفتاب، iبه دنیا بگویید بایستد، ستاره‌های سربی و ملکوت را کارگردانی کرده است، حالا سریالی را جلوی دوربین برده که شباهتی با کارهای پیشین‌اش ندارد.

کارگردان این سریال در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این که داستان این مجموعه برگرفته از زندگی و اجتماع کنونی ماست، گفت: من همه مخاطبان را دعوت iبه صبر می‌کنم، چون سریال ما لایه‌های پیچیده‌ای دارد. بنابراین باید بینندگان تا آخرین قسمتش را iبه‌طور عمیق ببینند.

وی با رد این نکته که سریالش در گونه سیاسی قرار می‌گیرد، تاکید کرد: «راستش را بگو» یک سریال فلسفی و اخلاقی است که هم iبه تاریخ معاصر می‌پردازد و هم جنگ و شهید چمران را نشان می‌دهد. مسائل روز همیشه برای فیلمساز iبه عنوان دستمایه‌ای برای طرح حرف‌های عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی بحث ما مسائل امروزی نیست، ما iبه دنبال معنای این حدیث هستیم که رستگاری و نجات در راستگویی است.

بازی نیوشا ضیغمی و لعیا زنگنه در نقش دانشجو

این کارگردان در پاسخ iبه این پرسش که هر بازیگر در چه نقشی جلوی دوربین رفته است، توضیح داد: نیوشا ضیغمی در کنار لعیا زنگنه نقش یک دانشجو را بازی می‌کند. ثریا قاسمی در نقش مامان خورشید جلوی دوربین رفته است. نام او اشاره iبه مام وطن دارد. چون مامان خورشید هم خانه‌اش را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و آنها کارشان را از آنجا آغاز می‌کنند. رویا تیموریان در این مجموعه نقش آسیه، مدیر کانون اصلاح و تربیت را iبه عهده دارد. مهدی سلوکی نیز نقش دانشجویی iبه نام دانیال را بازی می‌کند. آتیلا پسیانی نیز در نقش یک مسئول امنیتی جلوی دوربین رفته است.

«راستش را بگو» که توسط مصطفی رستگاری نوشته شده، داستان چند دانشجو است که نگذاشته‌اند دروغ و دروغگویی جزئی از زندگی‌شان شود، iبه همین دلیل تصمیم می‌گیرند iبه مردم بگویند راستش را بگویید؛ اما همین تصمیم ماجراهای تلخ و شیرین زیادی را iبه همراه می‌آورد و…

نکته قابل توجه سریال بازسازی شخصیت شهید چمران است که نقش آن را امیرآقایی بازی می‌کند.

سریال او را iبه عنوان یک شخصیت الگو معرفی و این پرسش را مطرح می‌کند که آیا می‌توان در جامعه امروزی هم آرمانگرا بود یا خیر. این سریال چند شخصیت رزمنده دارد که در چند صحنه، قبل آنها را بازگو می‌کند. iبه همین دلیل بخشی از کار در شهرک دفاع مقدس تصویربرداری شده است.

این سریال که iبه تهیه‌کنندگی فاطمه سمرقندی و در گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک ساخته شده قرار است هر شب بجز پنجشنبه و جمعه‌ها پخش شود.

خلاصه اولین قسمت این سریال از این قرار بود که جوانی ناشناس در حال عکسبرداری در یکی از ایستگاه‌های مرکزی مترو است. وحید مشتاق، مسئول اتاق کنترل مترو، تصویر این جوان را از دوربین‌های امنیتی می‌بیند و iبه او مشکوک می‌شود. نیروهای امنیتی و انتظامی برای دستگیری جوان ناشناس اعزام می‌شوند ولی او را نمی‌یابند و…

برای ملاحظه مجله شبانه اینجا کلیک نمایید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.